וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים מאסר לגולש ששלח 27 מיליון הודעות ספאם בפייסבוק

אילן גלר

16.6.2016 / 9:07

אלוף הודעות הזבל בן ה-47 הודה כי במהלך שנה שעברה הוא הצליח להשיג גישה לכ-500,000 חשבונות פייסבוק מהם הוא הפציץ את שאר הגולשים בפרסומות

מקלדת. ShutterStock
השתלט על חצי מיליון חשבונות פייסבוק./ShutterStock

סנפורד וולאס, בן ה-47 מלאס-וגאס, הורשע השבוע באחד מפשעי הפישינג והספאם הנרחבים בתולדות הרשת. טענת התביעה - שהתקבלה בבית המשפט - היא כי וולאס אחראי באופן ישיר למשלוח של יותר מ-27 מיליון הודעות ספאם למשתמשים בפייסבוק, כמו גם הפרת צו הרחקה מהרשת החברתית שהוצא לו במהלך חקירתו.

וולאס הודה כי במהלך שנה שעברה הוא הצליח להשיג גישה לכ-500,000 חשבונות פייסבוק, לאחר ששלח לאותם משתמשים הודעות מזויפות, לכאורה בשמה של הרשת החברתית, ודרש מהם את סיסמתם. באמצעות החשבונות אליהם הוא חדר באופן לא חוקי, שלח סנפורד את מיליוני הודעות הספאם - פרסומות לחברות שונות שהופיעו על קירות החברים של אותם חשבונות פרוצים.

העונש של וולאס גם הוא חסר תקדים: הוא ירצה שנתיים וחצי של מאסר בפועל, וידרש לתשלום קנס של 310,000 דולרים. האם כל זה יספיק בכדי להרתיע אחרים מלבצע פשעים דומים? בהתחשב ברווחים העצומים של תעשיית הספאם בארה"ב, סביר להניח שלא - הגנה טובה יותר כנגד פישינג וספאם היא לא למסור לעולם את הסיסמה שלכם לאף גורם שיוצר איתכם קשר דרך הודעות פרטיות, ולא להקליק על פרסומות מפוקפקות.

למעשה, חברות המבקשות מכם להקליק על לינק שנשלח בהודעה או במייל מביעות זלזול עמוק בפרטיות ובאבטחת המידע שלכם וחברות גדולות לעולם לא יעשו זאת. אם קיבלתם מייל מגוגל שמבקש מכם ללחוץ על לינק המוביל לאתר ושם להזין סיסמה, יש סיכוי לא נמוך שמדובר בניסיון פישינג.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully