וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון 360: אפל רשמה פטנט על מכשיר שכולו עטוף במסך

אילן גלר

20.6.2016 / 5:53

מסמכי הפטנט מתארים מכשיר עגלגל בצדדיו, שלמעשה כל שטח פניו מורכבים ממסך קמור. אבל יש רמז אחד באיור שאולי מדובר בעיצוב ישן יחסית שרק אושר כעת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייקונים בכל מקום./מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי רוב השמועות והדיווחים, מכשיר האייפון הבא של אפל שיוצג בחודש ספטמבר הקרוב לא יהווה שדרוג משמעותי לעומת הדגם הנוכחי. אולם דגמי העתיד של החברה, אלו שיוצגו בשנת 2017 והלאה, עשויים להיראות שונים באופן דרמטי מהאייפון שאנו מכירים היום.

פטנט אותו רשמה אפל לאחרונה עשוי לרמוז על מהפכה קיצונית למדי, בדמות מסך גמיש המקיף את מכשיר הסמארטפון מכל צדדיו. האייפון העתידי הזה, שזכה לכינוי אייפון 360, לא יכלול כפתורים פיזיים כלל ולפי האיורים של מסמך הפטנט נראה שהוא ישמור על צורה כללית מלבנית.

מסמכי הפטנט מתארים מכשיר עגלגל בצדדיו, שלמעשה כל שטח פניו מורכבים ממסך קמור. באפל מסבירים כי במכשירי הסמארטפון הנוכחיים בשוק מתבזבז מקום שאיננו מנוצל, והמסך המעוגל יאפשר לחברה להציג אייקונים רבים יותר במסך הבית.

בנוסף, המשתמש יוכל להפוך את המכשיר בכדי לצפות בתכנים שונים בצדו השני. בהיעדרו של כפתור הבית המוכר, סביר להניח כי במכשיר זה כל נגיעה במסך המגע תוכל לשמש לצורך סריקת טביעות אצבע ופתיחת המכשיר מנעילה; טכנולוגיה הקיימת כבר היום במערכות שבב של קוולקום אבל לא נמצאת בשימוש של יצרניות הסמטרטפונים.

פרט אחד מעיב במידת מה על החגיגה: בתחתית המכשיר המעוגל, ניתן להבחין בחיבור 30 הפינים הקלסי של אפל ולא חיבור ה-Lightning המשמש כיום את כל מכשירי החברה הניידים - רמז לכך שייתכן כי מדובר דווקא בפטנט ישן למדי שרק עתה זכה משום מה לאישור הרשויות.

בנוסף, כמובן שיש לציין כי פטנטים רבים של אפל לעולם לא זוכים להפוך למוצרים של ממש, וסביר להניח שדגמי אייפון בעלי עיצוב שונה באופן קיצוני כל-כך לא ייצאו לפחות בטווח השנים הקרובות. אלא אם כן אפל תחליט לחזור לרוח נעוריה ולנער את שוק הסמארטפונים מהיסוד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא בטוח שזה יהפוך אי-פעם למציאות. מתוך מסמך הפטנט)/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully