וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות זה ממכר: הסמארטפון הכי שווה נמצא כאן

19.6.2016 / 14:05

ככל שהצרכן הישראלי מבצע את מרבית רכישותיו ברשת, הוא אינו עושה זאת בהכרח באתרים כחול-לבן. מתי החל המרדף אחר מחיר הסמארטפון הזול ביותר? ומה עשו חברות הסלולאר הישראליות?

מחוברים לסמארטפון. ShutterStock
שלוחותיו הארוכות של הדרקון הסיני הגיעו כמעט לכל בית בישראל/ShutterStock

קשה למצוא ישראלי שלא נדבק בחיידק קניות האון-ליין. יעידו הטכנופובים וחובבי הקונספרציות שלא מדובר בטרנד זמני אלא בצורך של ממש, שהחל בהזמנת נרתיק לסמארטפון ב-3 דולר ומי יודע היכן ייגמר. המהדרין כבר יודעים שקשה להעביר כמה שעות במשרד בלי כמה הצצות תכופות לאמזון/Ebay/ אליבבא.

תופעה מעניינת היא שככל שהצרכן הישראלי מבצע את מרבית רכישותיו ברשת, הוא אינו עושה זאת בהכרח באתרים כחול-לבן. שלוחותיו הארוכות של הדרקון הסיני, כך מסתבר, הגיעו כמעט לכל בית בישראל ויותר ויותר צרכנים מחליטים להחליף את הסחורה המקומית בסחורה הזולה יותר שמציעים אתר המסחר האלקטרוני הסינים.

מוצרי אופנה, תינוקות, קוסמטיקה, מוצרי חשמל ואפילו קבוצות מאורגנות שטסות במיוחד לשווקים של בייג'ינג כדי לרכוש ריהוט וציוד לביתם בחצי מהעלויות בישראל.

החשש שהתלווה לתגית MADE IN CHINA נעלם כלא היה, ויתרה מזאת: המוצרים הסינים נתפשים כיום כמי שתועלתם גבוהה לאין ערוך ביחס למחירם והמענה שהם נותנים הוא ראוי ולגיטימי, גם אם מדובר במוצר שאינו בר תיקון בישראל.

החברות הישראליות לא נותרו מאחור

מיותר לציין כי שינוי זה בדפוסי הצריכה של הקונים הוא תופעה עולמית הנובעת ממספר סיבות: סין התפתחה כמעצמה יצרנית ונחשבת היום למעצמת ייצור עולמית, מה גם שהייצור הזול והיעיל הפך אותה גם למעצמת ייצוא.

ילדים משחקים בסמארטפון. ShutterStock
המרדף אחר מחיר הסמארטפון הזול ביותר מעידה יותר מכל, על ייאוש/ShutterStock

הנגישות לקניות ברשת והזמינות של מוצרים רבים, בד בבד עם עליית המחירים הגוברת, לא מאפשרת לצרכן שלא להרגיש פראייר ולתהות מדוע עליו לשלם סכומים גבוהים עבור מוצרים אותם יוכל למצוא במחיר זול משמעותית מעבר לים.

מי שמובילים את רשימת הקניות הישראלית הם כמובן, צרכני הרהיטים ומכשירי הסמארטפון. שני ענפי מסחר שנחשבים מפותחים במיוחד בסין ועם זאת, שומרים על רמת מחיר ידידותית בהרבה לעומת זה המוצע בישראל.

המרדף אחר מחיר הסמארטפון הזול ביותר מעידה יותר מכל, על ייאוש שפשה בצרכני העולם מפערי המחיר במדינתם, ונראה שלא ממש נותרו להם ברירות.

אחריות ושירות תיקונים

האם ניתן אפוא, להאשים אותם? חברות המדיה והאלקטרוניקה הסיניות זיהו מיד מי עומד מולן והחלו לכבוש את השוק עם ייצור מכשירים ברמה הגבוהה ביותר, לעתים זהה למותגים המובילים בעולם (שגם הם מיוצרים אגב, באותו מפעל סיני).

הסמארטפונים האיכותיים מביניהם מגיעים עם מערכת הפעלה אנדרואיד ומוכיחים ביצועים מרשימים למדי. יחד עם זאת, בהזמנת מכשיר סמארטפון מסין טמונים מספר חסרונות בולטים: זמן המשלוח שיכול להגיע לשלושה שבועות והיעדר אחריות על המכשיר הנרכש כך עלול הצרכן להישאר בלי כתובת בארץ לפנות אליה במקרה של תקלה וייתכן שיאלץ במצב כזה לשלחו חזרה לסין.

ואולם, נראה שבשנתיים האחרונות חברות הסלולר הישראליות הצטרפו אף הן למגמה העולמית והחלו לייבא בעצמן מכשירי סמארטפון סיניים שמשווקים בישראל עם אחריות ושירות תיקונים.

פער המחירים ביחס למותגים העולמיים הוא משמעותי אבל כאן לא מסתיים מנעד הפתרונות: בישראל קיימת האפשרות ליהנות מתצוגת המכשיר טרם הרכישה ואף לקבל חוות דעת מהימנה בכל הנוגע לתפעולו, הפעלתו ותיקונו. רבים מהדגמים שהושקו בארץ, למשל, איכותיים באותה מידה, עמידים ובעלי עיצוב מרשים ורמת גימור גבוהה.

השוק הסיני לא חף מבעיות, אבל לפחות על הרגל מגונה אחד למדו הישראלים להתגבר: מרבית הישראלים חדלו מללכת אחרי העדר ולשלם אלפי שקלים לטובת חלופות טובות וראויות יותר שיש לחברות הללו להציע.

קרן נוימן בשיתוף פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully