וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארדן עם ג'וינט": אתר הרשות למלחמה בסמים נפרץ הערב

האתר הרשמי הוחלף בתמונת השר ארדן, עם משקפי שמש וג'וינט בפה, וסלוגן גדול לפיו: "אם הטבע לא חוקי אז החופש לא קיים". כעת האתר שב לפעול באופן תקין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך הוא נראה בזמן הפריצה./מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר האינטרנט של הרשות הלאומית למלחמה בסמים (www.antidrugs.org.il) נפרץ הערב על ידי האקרים. במקום העמוד הראשי שאמור היה להיות מוצג, כל מי שגלש לאתר במוצאי שבת זכה לחזות באוסף של תמונות ששתלו ההאקרים.

בתמונות ניתן לראות את לוגו קולקטיב ההאקרים אנונימוס, ושני ממים שלועגים לרשות. את השר ארדן עם משקפי שמש וג'וינט בפה וסלוגן גדול לפיו: "אם הטבע לא חוקי אז החופש לא קיים". סך הכול נראה שלא הושקע זמן רב בעיצוב העמוד, ואם היינו צריכים לנחש נראה שמדובר במתקפה מאוד בסיסית.

הערכת וואלה! TECH היא כי ההאקרים מצאו פרצה בשרת ה-FTP, בו מאוחסנים קבצי האתר, או שהסיסמה הייתה קלה מאוד לפיצוח, ופשוט החליפו את עמוד האינדקס בעמוד בסיסי שהם עיצבו. עמוד האינדקס הוא העמוד שאותו טוען הדפדפן ראשון ולכן אין צורך לבצע שום פעולה נוספת מעבר להעלאת קובץ אחד לשרת, שזהו שמו במקום הקובץ הקודם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חזר לעבוד אחרי זמן קצר./מערכת וואלה!, צילום מסך

זמן קצר לאחר שהתגלתה הפריצה נפל האתר כולו, כנראה ביוזמת מנהלי ה-IT של הרשות וזמן קצר לאחר מכן התקלה תוקנה והאתר שב לפעול כרגיל. לאחרונה חלה עלייה במחאה של צרכני הקנביס, לאור הצעת החוק שהגישה חברת הכנסת שרן השכל (ליכוד) לפי אדם שייתפס כשברשותו עד 15 גרם מריחואנה (שימוש עצמי) לא יחול עליו הדין הפלילי, כפי שקורה היום, אלא ידובר רק בעבירה עליה יוטל קנס של 350 עד 1,500 שקלים.

הרשת החברתית רעשה בחודש האחרון, וגם מול ביתו של השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), התקיימו הפגנות. ארדן סומן כאיש שבולם את הצעת החוק ומרבית האש בפייסבוק הופנתה כלפיו.

בתגובה לפניית וואלה! TECH אמרו ברשות הלאומית למלחמה בסמים כי "קשה שלא לראות את הקשר בין הפעולה האלימה הזו לעובדה שבימים אלה משודר ברדיו קמפיין במסגרתו מנהל כפר גמילה מדבר על הצד הפחות זוהר של המריחואנה. על הנערות והנערים שמתמכרים, על הנזקים שנגרמים לרבים מאוד מקרב אלו שמשתמשים בסם. מותר וחשוב לנהל שיח, אבל במקרה הזה מדובר באלימות של מי שלא רוצים באמת להקשיב, של מי שעוצמים את עיניהם ואוטמים את אוזניהם לסכנות הרבות הטמונות במריחואנה. לאחוזי ההתמכרות הגבוהים בקרב בני הנוער ולנזק הפיזי, במיוחד כשמדובר בבני הנוער".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למשך כעשר דקות הוא נפל לחלוטין, כנראה ביוזמת הרשות./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully