וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא היה מקצוען אבל בעיקר בלט בחיוך שלו"

19.6.2016 / 11:45

יזמי היי-טק וחברים של אלן וינקרנץ, שנהרג אתמול בתאונה: "אלן היה חבר אמיתי ובן אדם טוב. הוא מאוד אהב את ישראל ומאוד אהב את התעשיית הסטארט-אפים. היה עסוק כל הזמן בלעזור לתעשיית הסטארט-אפים בארץ"

צילום: מאצ'י הוף וניב אהרונסון, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

אלן וינקרנץ, בן 63 מטקסס, נהרג אתמול בתאונה יחד עם הנהג הפוגע ועובר אורח נוסף. שישה בני אדם נוספים נפגעו, שניים באורח בינוני וארבעה באורח קל. התאונה אירעה בסמוך למסעדת "פוראמה" ברחוב בן יהודה בתל אביב, כשהנהג סטה ממסלולו, בעקבות אירוע לב, ופגע באנשים שעמדו על המדרכה.

וינקרנץ היה יועץ סטארט-אפים מוכר שעבד רבות עם אנשי היי-טק ישראליים, שקיבלו את הבשורה על מותו בזעזוע וצער. אחד מהם הוא משה חוגג, מייסד סירין לאבס וקרן ההון סיכון סינגולריטים שהשיק לאחרונה את הסמארטפון היקר בעולם ועשה כמה אקזיטים עד היום: "הוא ביקש להכיר אותי כש-Yo התפוצצה לפני שנתיים", אמר היום חוגג לוואלה! TECH. "דיברנו על ישראל, על סטארט-אפים, והוא סיפר לי כמה הוא אוהב את הארץ ורוצה לעבור לגור פה, האיש היה מקצוען עתיר ניסיון אבל בעיקר בלט בחיוך שלו. ההרגשה שנתן היא שהוא באמת רוצה שתצליח מכל הלב, הרגשה שמעט אנשים יודעים לתת. לא עבדנו ביחד, רק דיברנו לעתים והקשר היה ידידותי, הערכתי אותו".

לאלן נחשפתי לראשונה כשהוא הגיע לתת הרצאה בהיי סנטר, חממה בחיפה שאני עובדת איתה כבר מראשית דרכי בעולם הזה - והתחברנו מיד", סיפרה היום אלינור כהן, ידידה וקולגה של אלן. "אני עובדת עם חברות סטארט-אפ וחממות כבר למעלה מחמש שנים. היה קליק על רקע מקצועי ואישי והפכנו לחברים. מאז פגשתי את אלן בכל פעם שהוא בא לארץ, באירועים שונים של קהילת הסטארט-אפים, במיט-אפים וכמובן באופן אישי ופרטי, לשבת ביחד על קפה, לדבר, להתייעץ.

אלן וינקרנץ, הרוג בתאונת הדרכים במסעדת פוראמה, רחוב בן יהודה, תל אביב. יוני 2016. אתר muSA, אתר רשמי
"היו לו עצות טובות, הוא לא ביקש כלום". אלן וינקרנץ./אתר רשמי, אתר muSA

"אלן היה איש מאוד מיוחד. הייתה לו חכמת חיים וניסיון רב ועשיר בתחומים שונים (יח"צ, מדיה חברתית, עסקים) והוא רק רצה לעשות טוב לאנשים ולמדינת ישראל. #BeHelpful היה ההאשטאג שהוא השתמש בו כל הזמן כי זה מה שהוא רצה. לפני כשנה וחצי החלטתי שהגיע הזמן לעשות שינוי בעסק האישי שלי. בפועל כבר עשיתי דברים אחרים וגדולים שהמותג שלי לא שירת אותם נאמנה אבל הייתי מבולבלת. כוס קפה אחת עם אלן והמותג החדש נולד. אלן נתן את השם: The Engagement Strategy Group והוא גם ייעץ לנו על מודלים עסקיים ותמחוריים ולמעשה, רק בזכותו, עשינו קפיצה מטורפת ומשמעותית בעסק שלנו שלא הייתה קורית אחרת ובטח לא כל כך מהר. אנחנו אישית חייבים לאלן המון. אני לא מצליחה לעצור את הדמעות שלי מהבוקר. רק לפני כשבועיים שוחחתי איתו בפעם האחרונה וקבענו להיפגש לקפה. פגישה שלעולם לא תתקיים".

ינון לנדברג, יזם היי-טק נוסף וחברו של אלן אמר: "היום בבוקר נודע לי. גיליתי את זה דרך חברים, כתבו בווטסאפ בפייסבוק. אלן היה חבר אמיתי, בן אדם טוב, אחד שכל מה שהוא רצה זה לעשות טוב. מאוד אהב את ישראל ומאוד מאוד אהב את התעשיית סטארט-אפים בישראל. היה עסוק בכל זמנו בלעזור לתעשיית הסטארטאפים בארץ ובעולם. אני מכיר אותו שבע שנים וזה כל מה שהוא עשה.

"תמיד הוא היה חיובי, היו לו עצות טובות, לא ביקש כלום, מצא את הדרכים להתפרנס מכל מיני חברות גלובליות שהוא ניסה לעזור דרכם לישראלים. האשטאג שלו היה 'באתי לעזור'. הוא נתן את כל כולו כדי לעזור לסטארט-אפים. גם בכנסים הכי גדולים הוא עבד כדי להביא ישראלים לשם, לחבר אותם לאנשים, לעזור להם להביא את הסיפור לאנשים. הוא היה מומחה ביחסי ציבור והוא עזר לסטארט-אפים להציג את עצמם, לכתוב את הטקסט עליהם, עזר להם לקבל חשיפה והכול בחינם. זאת הייתה השליחות שלו. בשלוש השנים האחרונות הוא גר בחו"ל ובארץ. הוא היה איש אופטימי וחובב מוזיקה, מעריץ גדול של הביטלס ותמיד היינו מדברים על ביטלס וברוס ספרינגסטין ביחד. היה איש טוב. ביליתי איתו הרבה בכל העולם והכרתי גם את המשפחה שלו. הוא סיפור מדהים. איש טוב".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תאונת דרכים במסעדת פוראמה ברחוב בן יהודה, תל אביב. יוני 2016. ניב אהרונסון
זירת התאונה הבוקר./ניב אהרונסון

הנס שקור, אסטרטג היי-טק ויזמות, מוביל קהילת מובייל מאנדיי נצרת: "אני עדיין לא מעכל את הבשורה המזעזעת. לא קל לדבר על אלן בלשון עבר. מעבר למומחיות התקשורתית שלו, אלן תמיד יצא מגדרו כדי לעזור, לסייע, לייעץ, לחבר, לפרגן ולהפיץ את הבשורה של קהילת ההיי-טק והאקו-סיסטם המתפתח בנצרת. המשימה שלו הייתה BeHelpful והוא תמיד היה כזה. הוא דאג להגיע לנצרת כמעט בכל ביקור שלו בארץ בארבע השנים האחרונות, השתתף במפגשי MobileMonday ונרתם לייעץ ליזמים באקסלרטורים הנצרתיים. כמנהגנו, קבענו להיפגש השבוע, אך הגורל האכזר חטף את אלן, ידיד וחבר ואדם מוכשר עם חיוך מקסים. יהי זכרו ברוך".

רועי רמון, מנהל פיתוח עיסקי ותכנית הסטארטאפים של אינטל: "פגשתי את אלן בכנס בישראל. ישבתי בצד וניגש אלי אדם שנראה מאוד חשוב ופשוט חייך ושאל אותי מה שלומי?. אחר כך השיחה הפכה למדהימה כשהוא סיפר לי על כל הדברים שהוא שותף בהם.

"כמה שבועות אחרי ישבנו ביחד על בירה וניהלנו שיחה על מוזיקה ומאז היינו חברים. הפנתי הרבה יזמים מתחילים ומנוסים לאלן וכולם חזרו מאושרים. מאוד נדיר למצוא אנשים שפשוט נותנים מעצמם ועוזרים רק כדי לעזור. גם בתחום המקצועי הוא הבריק ונתן לחברות הישראליות ראייה בינלאומית לשוק ואיך להצליח בשיווק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully