וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה סמארטפון הכי יקר לתקן והאם ביקור במעבדה מבטל אחריות?

20.6.2016 / 8:44

יש לא מעט תקלות שעלולות להרוס לנו את חוויית השימוש בסמארטפון, ולכל תקלה יש את עלות התיקון שלה בהתאם לחומרתה ולדגם. אם גם אתם זקוקים לעזרה של טכנאי, קבלו כמה טיפים שאולי יחסכו לכם כסף

נועה לוי

(בסרטון: ליאור נאור ושי מזרחי)

תוחלת החיים של סמארטפון ממוצע כיום עומדת על כשנתיים, אבל זה ממש לא אומר שהם לא רואים מוסך. סדקים במסך, שחיקה של רכיבים, מכות שגורמות לניתוק רכיבים פנימיים ותקלות מגוונות אחרות הן עניין שבשגרה עבור רבים מהמשתמשים אבל כמה עולה לתקן את התקלות הנפוצות במכשירים שונים ומה מומלץ לבדוק אם נדמה לכם שרכיב פנימי התנתק בטעות?

לדברי מומחה הסלולר, שי מזרחי, הסמארטפונים שיש לנו היום לא עמידים כמו הנוקיות שהיו פעם ובשימוש לא נכון נגרמים להם לא מעט תקלות. התקלות הנפוצות ביותר כמובן הן אלו שהמשתמשים אחראיים להם. יש מכשירים הסובלים מתקלות יצרן, אבל לרוב לא מדובר בעניין שגרתי. הגורם העיקרי לתקלות הוא נפילות ושברים.

נפילה של סמארטפון על הרצפה יכולה לבוא לידי ביטוי בשבר או תקלה קוסמטית אחרת אבל גם בניתוק של אחד הרכיבים הפנימיים כתוצאה מהזעזוע. תקלות נפוצות נוספות נגרמות מנזקי מים שעלולים להשבית את הסמארטפון.

תיקון מכשירים שי מזרחי ליאור נאור באולפן. וואלה! TECH, מערכת וואלה!
שי מזרחי מציג מה מסתתר בתוך הסמארטפונים שלנו./מערכת וואלה!, וואלה! TECH

כמה עולה לתקן את הסמארטפונים החדשים?

הסכומים כמובן משתנים לפי הדגם והתקלה אבל יש סמארטפונים שעלות תיקונם גבוהה באופן כללי לעומת אחרים. עלות החלפת מסך מקורי לאייפון 6, למשל, עומדת על 400 שקלים, אך גם המחיר הזה משתנה מחודש לחודש. עלות החלפת מסך מחודש בישראל לדוגמה תעלה באייפון 6 כ-250עד 300 שקלים אך מדובר במסך שעלולים להיות בו פגמים ונזקי שחיקה סמויים. לדברי שי, אין מעבדות שמפסידות על הצרכנים ואם הציעו לכם מחיר זול במיוחד, סביר להניח שמדובר במסך שעבר שיפוץ, גם אם מספרים לכם שהוא חדש ומקורי.

מחירי תיקון של לחצנים, שקעי טעינה, מצלמות, רמקולים וחיישנים נעים בין 150 ל-300 שקלים. לדוגמה, החלפת שקע הטעינה בגלקסי S6 תעלה כ-300 שקלים בעוד שעבור החלפת שקע הטעינה בגלקסי S4, תשלמו רק ע-180 שקלים. באייפונים, למשל, המחיר אחיד עבור כל הדגמים ועומד על 180 שקלים. אם נתקלתם בתקלות גרסה, מומלץ לשלם עד 150 שקלים לתיקון.

כמו כן, מסכים של גלקסי S6 ו-S7, או מסך של אייפון S6, נמכרים כמסך מקורי או מסך מחודש; יש מעבדות המציעות החלפת מסך ב-800 שקלים למקורי, בעוד שמעבדות אחרות מציעות מסכים מחודשים. ומה ההבדל? מסכים מחודשים עולים כ-200 שקלים פחות וזאת מאחר והטכנאי מפרק את הזכוכית השבורה מהמסך ומבצע תהליך של הדבקת זכוכית שלמה על גבי המסך שלכם. התהליך עלול לגרום לעתים להופעת כתמים על המסך או לכלוך, מה שיאלץ אתכם להגיע יום למחרת למעבדה לתיקון חדש.

פירוק גלקסי S7

בעיה נוספת, המוכרת לרובנו, הן תקלות בשקע הטעינה. מאחר והשקע חשוף לנזקי לחות הוא הראשון לסבול מקורוזיה. תקלה נוספת נגרמת מהתעסקות אלימה בניסיון לדחוף את הכבל לשקע או משיכה של הסמארטפון מטעינה וניתוקו באופן שיוצר לחץ רב ומהיר על השקע.

לצד שקע הטעינה, תקלה מוכרת במיוחד היא סוללה נפוחה או כזו שפשוט נגמרת מהר מאוד. התופעה נגרמת עקב שימוש במטען או כבל לא מקוריים, או כשחושפים את הסמארטפון לשמש בתדירות גבוהה. לפעמים יש תקלה לא ברורה שגורמת לסוללה להתנפח. הרמז הראשון לתקלה בסוללה, כאמור, היא תוחלת חיים קצרה בין טעינה לטעינה אבל גם התחממות מהירה לטמפרטורות חריגות מעידה על תקלה. אם זה קורה לכם, חובה לקחת את המכשיר למעבדה ולבדוק את הסוללה מאחר ויש להן גם נטייה להתפוצץ.

אל תפגמו באחריות היצרן
חשוב לציין שמכשירים חדשים מגיעים עם אחריות יצרן של שנה עד שנתיים, מבהיר שי. במהלך הזמן הזה אסור לתת למעבדה לפתוח את המכשיר פיזית, שכן פתיחת המכשיר תוביל לביטול אחריות היצרן. אם בכל מקרה לוקחים את המכשיר למעבדה, ניתן לתת לו טיפול תוכנתי בלבד.

ואם רוצים בכל מקרה לתקן בבית?
תיקון תקלות שונות בבית זה לא תהליך מומלץ למי שלא מנוסה בעבודה עם סמארטפונים. עם זאת, יש לעתים תקלות שאפשר לפתור לבד - בעיקר חתיכות כותנה וסיבי בד שנכנסים לשקע הטעינה והאוזניות, ומפריעות לכבל להיכנס פנימה. מומלץ להסתכל ובעדינות עם קיסם שיניים לנקות את הפתח. כמו כן, יש תקלות תוכנה שכל מי שהוא קצת טכנולוגי יכול להתמודד איתן, בעיקר כשיש כל כך הרבה פורומים טכניים באינטרנט עם מידע מועיל. וכמובן שמומלץ לבצע איפוס נתונים להגדרות יצרן אחת לתקופה במכשירי אנדרואיד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully