וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין נכנסת באפל: עלולה לפגוע לה במכירות בצורה קיצונית

אילן גלר

21.6.2016 / 7:46

יצרנית סמארפונים סינית קטנה טוענת שענקית המחשוב מקליפורניה גנבה את עיצוב האייפון 6 שלה - ובית המשפט הסיני לא מאפשר למכור את המכשיר במדינה עד לסיום התביעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייפון 6 פלוס./מערכת וואלה!, צילום מסך

מכשירי האייפון של אפל זוכים לפופולריות מרשימה בסין, למרות שמחירם גבוה בהרבה מזה של סמארטפונים מתוצרת החברות המקומיות. אולם כעת ייתכן שתכניות החברה להתרחבות מהירה במזרח אסיה ייפגעו באופן קיצוני בשל תביעה משפטית שנראית על פניה מגוכחת: לטענת התובעים, אפל העתיקה את עיצוב מכשירי האייפון 6 והאייפון 6 פלוס מיצרנית סינית קטנה יחסית, שמוצריה כלל לא נמכרים מחוץ לגבולות המדינה.

היצרנית התובעת היא חברה בשם Baili, ודגם ה-100C שלה אכן נראה, לפחות באופן חיצוני, דומה למדי למכשירי אייפון 6 של אפל. לכאורה מדובר בעוד חיקוי מבין רבים, אלא שבמקרה זה טוענת Baili כי עיצוב מכשיריה הוגש למשרד הפטנטים הסיני כתשעה חודשים לפני שאפל הציגה את מכשיר האייפון החדש שלה.

הממשל הסיני החליט לקבל את הטענה הזו, ואסר על מכירת מכשירי האייפון 6 בסין עד לבירור מלא של פרטי התביעה. אפל ושותפות השיווק שלה בסין מיהרו, כמובן, לערער על ההחלטה. כל עוד ערעור זה נמצא בתוקף, החברה כנראה לא תדרש להפסיק באופן מידי את מכירת המכשיר.

אולם מקרה זה שב ומדגיש כי השוק הסיני, לפחות מבחינה רגולטורית, רגיש מאוד להשפעות ממשלתיות והחלטות שריריתיות לכאורה, עובדה המאיימת במידת מה על תקוותיה של אפל לייצר רווחים מרשימים בזכות השוק האסייתי. בשנה החולפת חשה רשמה אפל לראשונה ירידה במכירות האייפונים בעולם ושרירותית ככל שתהיה ההחלטה הזו, אין ספק שהיא תשפיע על מאזן המכירות אם היא תיהפך לקבועה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באלי 100 פלוס הסיני - לנו זה נראה כמו עוד חיקוי אייפון כמו רבים בסין./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully