וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קילו-קור: הכירו את השבב הראשון עם אלף ליבות עצמאיות

אילן גלר

22.6.2016 / 6:40

זו לא הפעם הראשונה בה יוצר שבב מחשב המכיל 1000 ליבות עיבוד, אך זהו כן השבב הראשון שכל אחת ואחת מליבותיו מסוגלת לתפקד כיחידת חישוב עצמאית

מערכת וואלה!

מוכנים למהפכה הגדולה הבאה בתחום המחשוב? באוניברסיטת קליפורניה הציגו השבוע החוקרים שבב ראשון מסוגו בשם "קילו-קור" (קילו = אלף, קור = ליבה): שבב שבתוכו אלף ליבות חישוב נפרדות. כמעט כל מספר הקשור במעבד הזה נשמע מטורף לגמרי: הוא מכיל 621 מיליון טרנזיזסטורים ומסוגל לבצע 1.78 טריליון פקודות בשנייה. השבב הניסיוני יוצר במפעלי חברת IBM, ולהערכת החוקרים הוא רחוק כשנה או שנתיים משיווק מסחרי.

זו לא הפעם הראשונה בה יוצר שבב מחשב המכיל 1000 ליבות עיבוד, אך זהו כן השבב הראשון שכל אחת ואחת מליבותיו מסוגלת לתפקד כיחידת חישוב עצמאית, עם גישות נפרדות למידע ולזיכרון. זה אומר שמחשב המבוסס על השבב הזה יצטיין בפעולות מתמטיות מסובכות, בעיבוד מידע הקשור למסדי נתונים עצומים, או בקידוד סרטוני וידאו או מוזיקה.

יתרון נוסף ומפתיע קשור ביעילותו האנרגטית של השבב: מאחר וכאמור ליבותיו אינן תלויות זו בזו, ניתן להפעיל רק חלק קטן מהן ולהרדים את היתר כשאין חישוב שמלוא יכולת המעבד נדרשת עבורו. במצב זה, מסוגל השבב לצרוך כמות אנרגיה של 0.7 וואט בלבד - עוצמה שלדברי החוקרים יכולה לספק סוללת AA פשוטה. זו יעילות גבוהה פי 100 מזו של המעבדים הנפוצים כיום, בדגמי המחשבים הניידים הפופולריים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקילו-קור - המון עוצמה באריזה קטנה./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מעבד
  • ibm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully