וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלג'יריה חסמה את פייסבוק כדי למנוע העתקות במבחנים

אילן גלר

22.6.2016 / 8:39

במשך שלושה ימים יאלצו חיות הרשת במדינה הצפון אפריקנית להיגמל מהרשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר לאחר שבמבחן הבגרות הקודם, השאלונים הופצו ברשתות החברתיות בזמן שחלק מהתלמידים עדיין נבחנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פייסבוק נפל - נסו מאוחר יותר. כלומר אחרי תקופת המבחנים./מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשלושה שבועות נערכה בבתי הספר התיכוניים במדינה הצפון אפריקנית, אלג'יריה, בחינת הבגרות המסכמת, שציוניה קובעים למעשה את סיכויי התלמידים להתקבל ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות. עם סיום הבחינה, גילו אנשי משרד החינוך כי שבעה מהשאלונים התפרסמו במלואם בפייסבוק בשעה שחלק מהתלמידים עדיין היו במבחן - כך שיכלו לדעת מראש על אילו שאלות ידרשו לענות.

המקרה הזה הביא לסערה חסרת תקדים במוסדות השלטון. מאות אלפי תלמידים ידרשו להבחן מחדש, גם אם אין כל הוכחה שבאמת התכוננו לשאלות באמצעות ההדלפה. עשרות אנשים נעצרו בחשד כי היו אחראים לפרסום השאלונים, בחקירה שבה היו מעורבים המשטרה, הצבא, משרד ההגנה ומשום מה גם משרד הבריאות. במשרד החינוך אף טוענים כי העילה לפרסום השאלונים היא מזימה קונספירטיבית להדחתו של שר החינוך המכהן.

אם כל זה לא מספיק, הרי שכצעד נוסף הוחלט במדינה לחסום לחלוטין את הגישה לרשתות החברתיות הפופולריות, ביניהן פייסבוק וטוויטר, במהלך השעות בהן הבחינה תתקיים. מאחר ומאות אלפי התלמידים נבחנים לאורך שלושה ימים במחוזות שונים, מדובר בהפרעה משמעותית לתפקודה התקין של רשת האינטרנט במדינה, אולם בממשלת אלג'יריה סבורים כנראה כי מדובר בבעיה בעדיפות נמוכה יחסית לחובה לשמור על טוהר הבחינות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully