וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ישראלית תובעת את גוגל: "אנחנו המצאנו את I'm Feeling Lucky"

22.6.2016 / 10:05

לפי כתב התביעה שהגישה ביי2 נטוורקס אמש בארה"ב, דורשת החברה הישראלית תשלום פיצויים על השימוש הבלתי-מורשה שגוגל עושה בפטנט מאז עלה מנוע החיפוש לאוויר וכן בקשה לצו-מניעה קבוע שיאסור על גוגל להמשיך ולהשתמש בלחצן הזה

מערכת וואלה!

חברת ביי2 נטוורקס הציבורית, שבשליטת אביב רפואה, הגישה תביעה נגד חברת Google Inc. בגין הפרת פטנט בתחום החיפוש באינטרנט. התביעה הוגשה אמש בבית המשפט המחוזי במדינת דלוור שבארה"ב והיא עוסקת בהפרת פטנט החברה, שהומצא על ידי אביב רפואה ונרשם לראשונה בשנת 1998, לחיפוש טקסט חופשי באינטרנט.

ביי2 נטוורקס דיווחה היום לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי אמש (לפי שעון ארה"ב) הוגשה התביעה בגין הפרת פטנט מספר 8,881,094 הרשום על שמה של ביי2 נטוורקס בארה"ב תחת השם "WWW Addressing".

הפטנט נרשם לראשונה בתחילת שנת 1998 ואושר על ידי משרד הפטנטים בארה"ב בשנת 2014; הוא עוסק בשיטות חיפוש באינטרנט, המאפשרות למשתמש להקליד תיאור חופשי של אתר אינטרנט ולעבור ישירות לאתר המבוקש ללא צורך להשתמש בכתובת אתר מדויקת או לסרוק תוצאות חיפוש על מנת למצוא את האתר המבוקש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם ביי2 נטוורקס מרגישים ברי מזל. בהצלחה בתביעה./מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת התביעה, טוענת החברה, כי גוגל הפרה את הפטנט באמצעות השירות המוכר "I'm Feeling Lucky" (בעברית "יותר מזל משכל") המאפשר לגולשים לעבור ישירות לאתרי אינטרנט רלבנטיים.

אם אתם לא מבינים על מה כל המהומה, כנסו רגע לגוגל והביטו על הלחצן, מתחת לשדה החיפוש, שצמוד ללחצן החיפוש. אם תקליקו עליו, במקום להגיע לעמוד תוצאות החיפוש של גוגל, תועברו ישירות לאתר שגוגל מאמינה שאליו התכוונתם, או הכי רלוונטי למחרוזת החיפוש שלכם.

למה דווקא עכשיו? גורמים בחברה מסרו כי תהליך ההכנה לתביעה היה ארוך ומקיף והבהירו כי השימוש של גוגל עד כה בשירות הזה היה ללא פטנט שיגבה אותו. למרות שהפיצ'ר הזה מזוהה רק עם גוגל, מבחינה משפטית הוא לא שייך להם מסחרית, כך עולה מכתב התביעה.

ביי2 נטוורקס ביקשה בכתבה תביעה כי המשפט יתקיים בפני חבר מושבעים. בנוסף דורשת החברה הישראלית תשלום פיצויים על השימוש הבלתי-מורשה שגוגל עושה בפטנט וכן בקשה לצו-מניעה קבוע שיאסור על גוגל להמשיך ולהפר את הפטנט. כלומר, להסיר את הלחצן המוכר ממנוע החיפוש עד להכרעת הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully