וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מצלמת אתכם בסתר? ליתר ביטחון, תעשו כמו צוקרברג

אילן גלר

23.6.2016 / 11:03

בצילום שפרסם מייסד ומנכ"ל פייסבוק בפרופיל האינסטגרם שלו, הבחינו הגולשים במחשבו האישי המוגן בצורה פרנואידית למדי, פרמיטיבית במיוחד ויעילה מאוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרימיטיבי אבל יעיל. המחשב של מארק צוקרברג./מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל פייסבוק הצעיר, מארק צוקרברג, העלה השבוע לפרופיל שלו באינסטגרם צילום חגיגי לכבוד המשתמש ה-500 מיליון, שהצטרף לרשת החברתית. זהי הישג חשוב עבור הרשת החברתית האחות של פייסבוק, המתמחה בשיתוף תמונות, אבל גם לצוקרברג יש כנראה עוד מה ללמוד בכל הנוגע לשיתוף.

בצילום מופיע צוקרברג בתוך מסגרת קרטון, הדומה בעיצובה לזה של האפליקציה המפורסמת, אך הגולשים שמו לב דווקא לפרט אחר המופיע בקצה הצילום - מחשב המקבוק של מייסד ומנכ"ל פייסבוק. המחשב הזה, כך מתברר, מוגן בצורה פרנואידית במיוחד.

מעבר לחומות אש ותוכנות אנטי-וירוס, צוקרברג נוקט בהגנה היעילה והפרמיטיבית ביותר מפני האקרים - עדשת המצלמה והמיקרופון המובנים במחשב שלו מכוסים בנייר דבק אטום. כך גם במקרה שבו האקר יצליח להשיג גישה מלאה למקבוק של צוקרברג, נייר הדבק ימנע ממנו לשמוע או לצלם את הנעשה בסביבת הלפטופ.

כאחד האנשים העשירים ביותר - והמשפיעים ביותר - בעולם, אין פלא שצוקרברג נוקט בצעדים משמעותיים בכדי להגן על פרטיותו, ועל מידע רגיש בחברה שאותה הקים. עם כמעט 36 מיליארד דולרים בחשבון הבנק, כנראה שקשה לקרוא לצעד כזה פרנואידי במיוחד.

בכל זאת, הגולשים לא התקשו לראות את האירוניה בכך שצוקרברג, שהונו נשען על נכונותם של הגולשים לחשוף מידע אישי אודות עצמם ברשת החברתית, לא מוכן לקחת שום סיכונים שמידע כזה יחשף אודותיו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully