וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלצת הידידותית של בוסטון דיינמיקס - גם עושה כלים

אילן גלר

26.6.2016 / 9:03

בסרטון ניתן לראות את הרובוט בעל ארבע הרגליים והצוואר הארוך מעביר פחית משקה ממקום למקום ואפילו מרים כלים מהכיור ומניח אותם בעדינות בתוך מדיח הכלים. הוא מסוגל להשתחל לכל חלל בבית כמעט ודי בטוח שהוא לא יאכל לכם את הנעליים

צילום מסך

יצרנית הרובוטים המפורסמת, בוסטון דיינמיקס, זכתה לתהילה ברחבי הרשת בזכות סרטונים מבוימים היטב המתעדים את מכונות הלחימה הרובוטיות האימתניות והקשוחות, שנועדו לשאת כלי נשק ותחמושת לשדה הקרב ולסייע לחיילים המסתערים.

אחרי ביטול אחד ממיזמי הדגל שלה, עבור הצבא האמריקני (מפני שהרובוט היה רועש מדי), חברת האם של גוגל, אלפבית, החליטה למכור את בוסטון דיינמיקס ובחודשים האחרונים יש דיווחים על מגעים לרכישתה על ידי חברת טויוטה. מה שבטוח, הרובוטים שלהם ימשיכו לכבוש את הרשת.

הרובוט החדש ביותר של החברה מציג חזות מפחידה למדי, אך SpotMini הוא דווקא דגם אזרחי לחלוטין: מטרתו אינה להשתתף בקרבות, אלא לסייע בעבודות הבית. יש מי שמכנה אותו רובו-ג'ירפה אבל לנו הוא עדיין נראה כמו כלב רק עם צוואר ארוך).

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

לצורך מילוי יעודו מצויד הרובוט בגוף גמיש במיוחד וראש המסוגל לתפוס ולאחוז בחפצים בקלות רבה. בסרטון ניתן לראות אותו מעביר פחית משקה ממקום למקום ואפילו מרים כלים מהכיור ומניח אותם בעדינות בתוך מדיח הכלים.

הרובוט פותח כך שיוכל לנסות ולשעשע את בעליו באמצעות משחקים פשוטים, ואם הוא מאבד את דרכו או מחליק, הוא מסוגל להיחלץ מהסיטואציה המבישה בכוחות עצמו ולחזור בזריזות לעבודה.

האם מדובר, אם כן, בתחליף עתידי לכל הרובוטים החכמים שבקושי מצליחים לנקות את הרצפה? גם אם כן זה כנראה לא יקרה בקרוב - מדובר באבטיפוס ניסיוני שרחוק מאוד משלב הייצור המסחרי וסביר להניח שעלותו תעמוד בשלב זה על מאות אלפי דולרים, לכל הפחות. בנוסף, זמן הפעולה שלו עומד על 90 דקות בלבד, לאחריהן יש להטעינו במשך כמה שעות לפני שהוא שב לתפקוד מלא.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully