וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תייר הוציא כסף מכספומט - ונשאר עם הסקימר ביד

אילן גלר

28.6.2016 / 6:18

אם אתם הייתם מוציאים כסף בסמוך לבנק הזה, במרכז וינה, לא הייתם מסוגלים לזהות שמדובר בכספומט שמולבש עליו משכפל כרטיסי אשראי. למומחה האבטחה שצילם את הסרטון הזה היה קצת יותר ניסיון

צילום מסך

אם אתם זקוקים לתזכורת נוספת באשר לקלות שבה מסוגלים רמאים וגנבים להשיג את פרטי כרטיס האשראי שלכם כשאתם משתמשים בכספומט רשמי ומאובטח, לכאורה, צפו בסרטון הווידאו הזה שצולם על ידי תייר בעיר עמוסת המבקרים וינה. הווידאו מתעד מכשיר כספומט, הניצב בכיכר מרכזית בבירת אוסטריה, בסמוך לסניף בנק.

ממבט ראשון, לא נראה שיש סיבה כלשהי לחשוד. אולם לפתע מושיט התייר (שהוא במקרה גם מומחה אבטחה) את ידו, ושולף את התקן הפלסטיק שהולבש מעל החריץ אליו אמורים להכניס את הכרטיס. התוספת המזיקה נראית בדיוק אותו הדבר אלא שמי שמשתמש בכספומט למעשה גם חושף את פרטי האשראי שלו להאקר שהתקין את הסקימר המעוצב.

הסקימר בתיעוד זהה כמעט לחלוטין להתקן האמיתי שנמצא מתחתיו ולכן קשה מאוד לזהות אותו. למעשה, לרוב המשתמשים בכספומט לא היה כמעט סיכוי לזהות את ההונאה עד הרגע שבו היו חוזרים הביתה ומבחינים בחיובים חשודים בחשבונם החודשי.

הקלות שבה מכשירי סקימר מותקנים ומופעלים דוחפת מדינות רבות לאמץ את תקן השבב החכם, שמוסיף אמצעי אבטחה נוסף לכרטיס האשראי בדמות קוד סודי אותו יש להקיש בעת השימוש, הנבדק באמצעות חיבור לשבב אלחוטי המותקן בכרטיס. לרוע המזל, מומחי אבטחה מזהים מכשירי סקימר משוכללים עוד יותר המסוגלים להערים גם על אמצעי אבטחה מתקדמים אלו.

מרוץ החתול והעכבר הזה כנראה לא יסתיים בקרוב, אבל אם אפשר להתנחם במשהו אחד בסרטון הזה, זו העובדה שגם ההאקרים הקפדניים ביותר לא יכולים להסוות את העובדה שהסקימר מולבש על המכשיר ומשיכה קלה שלו חשפה בקלות את פסי הדבק המאולתרים ששימשו להחזיקו במקום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • סקימר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully