וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מציגה: קוביות משחק לפעוטות שילמדו אותם לתכנת

אילן גלר

29.6.2016 / 9:11

הקוביות מחולקות לשלושה סוגים: קוביות בסיס, דיסקיות המעניקות לקוביות פונקציות שונות כמו "זוז" או "הפעל" וקוביות מוח שמפיחות חיים בצעצוע המתוחכם

צילום מסך

ענקית הטכנולוגיה, גוגל, סבורה כי אין גיל מוקדם מדי להתחיל ללמוד את רזי התכנות. הפיתוח האחרון שהציגה החברה הוא קוביות משחק לפעוטות, שאמורות לאפשר להם לתכנת פעולות פשוטות תוך שימוש בכלים פשוטים להבנה.

המחשבה מאחורי ההמצאה המעניינת הזו היא שבגיל בו הילד עדיין איננו מסוגל לשבת מול המחשב ולהשתמש במקלדת, יראה לו טבעי יותר לשחק בצעצוע פיזי וצבעוני המאפשר גם לשתף פעולה עם חברים.

הקוביות מחולקות לשלושה סוגים: קוביות בסיס, דיסקיות המעניקות לקוביות פונקציות שונות כמו "זוז ימינה", "הפעל", "כבה", "מדוד את הטמפרטורה" ועוד, וקוביות מוח המשמשות לחיבור כל שאר הקוביות למכשיר שאותו מעוניינים לבנות. הקוביות של גוגל כבר תומכות בחיבור לטאבלט (מבוסס אנדרואיד כמובן), ומגוון של רובוטים וצעצועים המאפשרים העברת פקודות אלחוטיות.

העיקרון מאחורי המשחק הוא שניתן לבנות צעצוע מודולרי המבצע פעולה מורכבת, ולהבין איך כל הרכיבים משתלבים לצורך אותה פעולה. זו למעשה מטאפורה לעולם התכנות, בו פקודות פשוטות משמשות ליצירת מערכות מורכבות.

לגוגל אין כוונה למכור את קוביות התכנות כמוצר מדף. החברה מציעה למחנכים וחוקרי הוראה להירשם לתכנית, להציע הצעות לשימושים מעניינים בקוביות, ואולי לזכות בתמיכתה של גוגל. בנוסף, פרויקט הקוביות יוצג במוזיאוני המדע של סן-פרנסיסקו ולונדון, שם יוכלו המבקרים הצעירים לשחק בהם עם ילדים אחרים במסגרת הסיור באגף האלקטרוניקה והמחשוב.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully