וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כזה עוד לא ראיתם: נוזל שמוזג את עצמו מחוץ לכוס

אילן גלר

30.6.2016 / 7:59

החומר הזה עושה משהו מדהים בסרטון, אבל זה ממש לא השימוש הכי פופולרי שלו; למעשה, סביר להניח שרובנו השתמשנו בחומר הזה מבלי לדעת בכלל

צילום מסך

זה נראה ממבט ראשון כמו אפקט אנימציה ממוחשב: נוזל המוזג את עצמו מחוץ לכוס, בזווית שבה כוח המשיכה אמור להשאירו בתוך כלי הזכוכית, אולם מתברר שמדובר בצילום אמיתי לחלוטין. הסוד הוא הנוזל עצמו - תרכובת כימית בשם פולאתילן גליקול, שבין תכונותיה הייחודיות נמצאת היכולת למשוך את מרכיבי הנוזל כלפי מטה בזכות שרשראות מולקולריות ארוכות במיוחד.

מגוון השימושים בתרכובת הכימית הזו עצום, ונע החל מתעשיית התרופות והרפואה ועד תחומי הייצור והאלקטרוניקה. כמעט בטוח שבשלב כלשהו נתקלתם בה או השתמשתם בה מבלי לדעת. זהו, לדוגמה, אחד החומרים המשמשים לצורך תחזוקה ופעולה תקינה של ראשי דיו למדפסות. בבתי חולים, מרבים להשתמש בתרכובת הזו על מנת להכין את מערכת העיכול לניתוח או לבדיקות חודרניות.

סוגים מסוימים של התרכובת הזו אפילו משמשים לצורך ייצור כלי קרמיקה, ואפילו כדלק לטילים. מדובר, אם כן, בהמצאה מועילה ונפוצה למדי אם כי כנראה שדווקא הסרטון הקצרצר הזה, שמציג את אחת התכונות הפחות מועילות אבל יותר מגניבות של הפולאתילן גליקול, יסייע לו לזכות סוף סוף בכבוד האינטרנטי לו הוא ראוי.


>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

נוזל שמוזג את עצמו מחוץ לכוס. צילום מסך
הפוך, גוטה./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully