וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרוג של 700 טריליון פיקסלים: איכות צילומי הלוויין בגוגל מפות השתפרה פלאים

אילן גלר

1.7.2016 / 7:34

באזורים מסוימים בעולם נתקלת גוגל בהגבלות ביטחוניות שונות שאינן מאפשרות לה להציג תצלומי לוויין באיכות המקסימלית, אך בישראל למרבה המזל התמונות שודרגו גם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איכות התמונות חדה הרבה יותר מבעבר./מערכת וואלה!, צילום מסך

שירות המפות הפופולרי של גוגל מציע מזה שנים אפשרות לצפייה בצילומי לוויין במקביל למפת הכבישים והרחובות, אך בעוד שאיכות הצילומים הללו בערים מפורסמות גבוהה למדי, צילומים של אתרים אחרים עשויים להיראות מטושטשים ולא ברורים. השבוע הכריזה גוגל כי בכוונתה לצמצם את הפער, עם שדרוג של לא פחות מ-700 טריליון פיקסלים לצילומי הלוויין שלה.

בזכות השדרוג, אזורים רבים ברחבי כדור הארץ, שעד כה הוצגו באופן חלקי בלבד במפות הלוויין, נראים כעת מפורטים וברורים לחלוטין. כיצד הצליחו בגוגל ליצור שיפור דרמטי שכזה? קודם כל, בזכות צילומי הלוויין העדכניים ביותר שהתקבלו מלוויין הצילום Landsat 8, ששוגר לחלל בסוף שנת 2013 ונהנה מאיכות צילום גבוהה באופן משמעותי מול לוויינים מיושנים יותר.

שנית, בגוגל מתפארים בטכנולוגיה חדשה, המשמשת לדחיסת המידע ואחזורו לפי דרישת המשתמש. כך מסוגלת החברה לאחסן כמות עצומה של צילומים איכותיים, ועדיין להציג אותם בפרק זמן של כמה שניות מרגע קליטת החיפוש.

מבחר צילומי הלוויין האיכותיים צפוי להמשיך ולגדול במהלך החודשים הקרובים, אם כי באזורים מסוימים בעולם נתקלת גוגל בהגבלות שונות שאינן מאפשרות לה להציג תצלומי לוויין באיכות המקסימלית.

מגוגל ישראל נמסר כי בדומה לרוב העולם, גם אצלנו שודרגו התמונות לאיכות החדשה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצליחים לזהות את ההבדל?/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • גוגל מפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully