וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מוזיקה בווליום גבוה זוללת יותר סוללה בסמארטפון?

אילן גלר

3.7.2016 / 9:07

קודם כל התשובה היא - כן! אבל לא בצורה משמעותית שתעניק כמה שעות עבודה נוספות. אחרי חמש שעות של מוזיקה ההבדל שנרשם במבחן המקיף היה 3 אחוזי סוללה בלבד

צילום מסך

(בסרטון: איך לנקות את שקע האוזניות בסמארטפון)

אם אתם זקוקים לכל טיפת אנרגיה שסוללת הסמארטפון שלכם מסוגלת לספק, ומחפשים כל דרך לחסוך בצריכת החשמל של המכשיר, מוטב שלא תאזינו למוזיקה באוזניות בווליום המקסימלי - אם כי אל תצפו לרווח של שעות עבודה רבות כתוצאה מכך. זו השורה התחתונה של אחד המבחנים המוקפדים יותר שנערכו בכדי לבדוק את הסוגיה המסקרנת הזו.

במהלך המבחן, הופעל מכשיר הבדיקה (אייפון 5) במשך חמש שעות רצופות, פעם כשהוא מנגנן מוזיקה בווליום נמוך ובפעם השנייה כשהוא מנגן אותה בווליום המקסימלי. בשני המקרים, המסך היה כבוי, כמו גם כל חיבורי הרשת. התוצאה? בווליום מינימלי, נותרו לאחר חמש שעות 92 אחוזי סוללה, ואילו בווליום מקסימלי - 89 אחוזים; הבדל של שלושה אחוזים.

בדיקה באמצעות סוגי אוזניות שונות הובילה לתוצאות דומות, כך שניתן כנראה לחסוך באחוזים בודדים של הסוללה אם תסכימו להאזין למוזיקה שלכם בעוצמה נמוכה יותר. כמובן שכמעט כל פעולה אחרת יכולה להיות הרבה יותר אפקטיבית: צמצום בהירות המסך, שהוא זולל הסוללה העיקרי במכשיר, כיבוי חיבורי הרשת והעברת המכשיר למצב טיסה כשאינכם זקוקים לו, או מחיקת אפליקציות שמרבות לעדכן את מצבכם ומיקומכם ברקע (כמו פייסבוק, למשל).

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

ניקוי שקע אוזניות. צילום מסך
בהירות המסך משפיעה הרבה יותר על חיסכון הסוללה./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully