וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאגר מידע של שני מיליון חשודים בטרור דלף לרשת

אילן גלר

5.7.2016 / 6:56

המאגר הזמין להורדה מעודכן לשנת 2014 והוא כולל שמות של כ-2.2 מיליון חשודים בטרור, פשע מאורגן, הלבנת כספים, עבירות של שוחד ושחיתות

העיר פלוג'ה, עיראק, לאחר שחרורה מידי דאעש, 26 ביוני 2016. רויטרס
חמושים בפאלוג'ה./רויטרס

אחד ממאגרי המידע הרגישים בעולם - רשימה של יותר משני מיליון שמות ופרטים של חשודים בפעילויות טרור, פשע מאורגן, הלבנת כספים, עבירות של שוחד ושחיתות - דלפה לפי הדיווחים לרשת, על ידי גורם שלא זוהה, והיא זמינה כעת להורדה בחינם על ידי כל מי שיצליח לאתר את מיקומה.

חוקר הפרטיות, כריס ויקרי, היה הראשון לשתף את התגלית המפתיעה ולטענתו לא נדרשים כל כישורי האקינג על מנת להשיג גישה למאגר המידע, אלא רק מעט סבלנות. מאגר המידע הזה נמצא בבעלותה של חברת World-Check, המספקת את שירותיה לארגונים פיננסיים, ממשלות וארגוני מודיעין בכל רחבי העולם.

המאגר שהודלף מעודכן לשנת 2014, כך שלא מדובר בגרסה העדכנית ביותר, אך הוא עדיין כולל את שמותיהם של כ-2.2 מיליון חשודים, לצד תאריך ומקום לידתם. הסכנה הגדולה ביותר בהדלפת המאגר היא כי הרשומים בו ייחשבו מיד כטרוריסטים למרות שנרשמו בו לפי הערכת סיכון סטטיסטית בלבד - ואין כל ודאות כי הם אכן אנשים מסוכנים.

"הסיטואציה האיומה ביותר היא שמישהו חף-מפשע, שרשום במאגר כאדם שביצע פעילויות קרימינליות, עשוי להפוך לאישיות בלתי רצויה בקנה מידה גלובלי אם מאגר המידע הזה יופץ הלאה", מזהיר ויקרי. בינתיים, מפעילה חברת World-Check לחצים רבים בכדי להסיר את מאגר המידע ממיקומו הנוכחי, אך בינתיים מאמצים אלו לא צלחו ולפי הדיווח המאגר עדיין זמין להורדה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

האקר בסגנון מטריקס. ShutterStock
חפשו את הרשימה בדארקנט./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully