וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווינדוס 10: איך לבטל את התראת העדכון ואיך לחזור אם שדרגתם בטעות? מדריך

5.7.2016 / 6:13

משתמשי מערכת ההפעלה של מיקרוסופט בכל העולם סובלים בחודשים האחרונים מהצקות חוזרות ונשנות של אייקון העדכון בשורת המשימות ובמקרים הפחות טובים אף לעדכון כפוי שמשבית את המחשב. כך תילחמו בעדכון של ווינדוס 10 - ותנצחו

צילום מסך

(בסרטון: איך להתקין ווינדוס 10 אם בכל זאת אתם בעניין)

כבר חודשים שמשתמשי ווינדוס מוטרדים על ידי הודעות העדכון לגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה הפופולרית למחשבים מבית מיקרוסופט אך נראה שככל שהזמן חולף, הודעות העדכון הופכות למציקות ואגרסיביות יותר.

לאחרונה משתמשים רבים מדווחים כי מערכת ההפעלה שלהם עודכנה ללא אישורם או רצונם ובכך מיקרוסופט כפתה על אותם משתמשים את העדכון לווינדוס 10. בשבוע שעבר קבע בית המשפט בארה"ב כי משתמשת שעדכון כזה נכפה עליה תפוצה על ידי מיקרוסופט ב-10,000 דולרים. ואם זה לא מספיק, רגע לפני שההצעה לעדכון בחינם מסתיימת, במיקרוסופט מתכננים להקפיץ במחשבים המריצים ווינדוס 7 ו-8.1 הודעה מלחיצה על גבי כל המסך שמציינת כי אלו השבועות האחרונים של העדכון וכי היא ממליצה לכם לעדכן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסך העדכון הסגול החדש של ווינדוס 10, למקרה שלא נלחצתם מספיק./מערכת וואלה!, צילום מסך

האייקון "החדש" הגיע מעדכון מערכת מספר KB3035583, אי שם באפריל שנת 2015 ומאז עבר כמה גרסאות כדי להקשות על המשתמשים למצוא אותו. לצד ההודעה, כפתור "קבל את ווינדוס 10" מקפיד לצוץ בשורת המשימות ולהציק לרוב משתמשי ווינדוס 7 ו-8.1, בכך שהוא מציע להם באופן קבוע לשדרג. העדכון הזה הוא למעשה תוכנה שהותקנה במחשבכם, במידה ולחצתם על האייקון, והיא קובעת האם המחשב שלכם ערוך מבחינת חומרה לעדכון. במידה וכן, מערכת ההפעלה תוריד את העדכון ובלחיצת כפתור אחת או אפילו בצורה אוטומטית - תשודרגו לווינדוס 10. רבים מהמשתמשים שטענו שעדכנו שלא מרצונם למעשה לחצו על הכפתור, אבל הם חשבו שהם בכלל סוגרים את ההתראה.

איך מסירים את ההתראה המציקה?

אופציה אחת היא לנבור בתוך העדכונים שלכם, למצוא את אותו עדכון (KB3035583) ולהסיר אותו. כמו כן, יש כלי בשם Never10שבאמצעות לחיצת כפתור אחת, יעלים את קיומו של העדכון. אל דאגה, את הכלי פיתח חוקר אבטחה מוערך בשם סטיב גיבסון, וכל עוד תורידו אותו מהעמוד הרשמי (להורדת הקובץ ישירות), לא תמצאו שם וירוסים, רוגלות ונוזקות נוספות. באתר מציין גיבסון כי הכלי שלו לא מתקין שום דבר נוסף על המחשב אלא פשוט מבצע את העריכה הנדרשת במערכת ההפעלה המותקנת אצלכם.

כדי להעלים את העדכון המעיק, אחת ולתמיד, פתחו את התוכנה ובמסך הראשי תוכלו לקבל חיווי האם העדכון לווינדוס 10 מופעל. במידה וכן לחצו על Disable Win10 Upgrade. כשתלחצו על הכפתור, תופיע לכם הודעה המבהירה כי אתם עומדים להעלים את ההודעה של מיקרוסופט, כל עוד במיקרוסופט לא ינסו לדחוף את העדכון בצורה אחרת. שימו לב כי האייקון בשורת המשימות לא יעלם מיד ותידרשו להפעיל מחדש את המחשב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכלי של גיבסון - זה רק נראה חשוד./מערכת וואלה!, צילום מסך

איך לחזור לגרסה הקודמת של ווינדוס?

אם כבר לחצתם בטעות על אייקון העדכון בשורת המשימות, ואף הסכמתם בתמימות כי תתבצע בדיקה לחומרת המחשב אז אתם בקבוצת סיכון גדולה יותר שכן בין לילה המחשב עלול לעדכן את עצמו לווינדוס 10. גם אם לא, העדכון תופס לכם נפח בכונן הקשיח ולכן מומלץ להסיר אותו אם אין בכוונתכם להמשיך בתהליך. התוכנה של גיבסון פותרת גם את הבעיה הזאת. חפשו את הכפתור Remove Win10 Files והסירו את קבצי העדכון מהמחשב שלכם אחת ולתמיד. לדברי גיבסון, ווינדוס יסיר את הקבצים הללו בצורה אוטומטית עם הסרת העדכון.

המחשב שלכם שדרגו עצמו לווינדוס 10 ואתם ממש לא מרוצים מזה? אל דאגה, כל עוד לא עבר חודש ניתן לחזור מבלי לפגוע בנתונים, בדרייברים ובביצועי המחשב והכול בלחיצת כפתור. במידה ותחזרו לווינדוס 7 או 8.1 תוכלו ליהנות ממפתח אקטיבציה שמתאים גם עבור מערכת ההפעלה הקודמת שלכם, ובמידה ותתחרטו אחרי ה-29 ליולי (סוף המועד החינמי), תוכלו לעדכן ללא בעיה. כדי לחזור אחורה יש לפתוח את תפריט ההגדרות בווינדוס 10 > עדכונים ואבטחה > Recovery, שם תופיע האפשרות לשחזר את מערכת ההפעלה. הפעולה מתבצעת הודות לכך שבעת העדכון, המערכת שומרת תיקייה עם כל המידע הקודם לרבות דרייברים וגם נתוני מערכת. חשוב להדגיש שוב כי האפשרות הזאת קיימת רק במידה ולא עבר חודש מאז העדכון לווינדוס 10.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במהלך החודש הראשון לאחר ההתקנה כל הקבצים שלכם עוד שמורים במחשב./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה קליקים ואתם שוב על קרקע מוכרת./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully