וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: האם בעתיד נוכל לגדל מטוסים בצנצנות עם כימיקלים?

אילן גלר

7.7.2016 / 4:26

דמיינו מכל זכוכית עצום, מלא בחומר צמיגי המתחיל להתחמם, עד שלפתע נוצרת בתוכו צורה של מטוס. לדברי ענקית מערכות נשק בריטית, הם יהפכו את זה למציאות בעתיד הקרוב

צילום מסך

זה נראה כמו סצנה מסרט מדע בדיוני: מכל זכוכית עצום ומלא בחומר צמיגי המתחיל להתחמם, עד שלפתע נוצרת בתוכו צורה של מטוס. הכימיקלים שבתוך המכל מגדלים את המטוס כמעט על כל חלקיו, כולל הכנפיים וחלק מהמערכות האלקטרוניות שמפעילות אותו. בסוף התהליך זרוע רובוטית שולפת את המטוס מהמכל וזרוע אחרת מתקינה את המנוע.

אז למען ההגינות, עדיין מדובר באנימציה ממוחשבת - שזה באמת סצנת מדע בדיוני, אך בענקית מערכות הנשק והאבטחה הבריטית BAE Systems, משוכנעים כי יוכלו להפוך את הקונספט המהפכני הזה למציאות בעתיד הלא-רחוק באמצעות הפיתוח שלהם המכונה Chemputer (כמפיוטר - הלחם של המילה כימיה ומחשב באנגלית).

"אנו מפתחים דרכים שונות לתכנת תהליכים סינטטיים וכימיים, ובעתיד נוכל להרכיב חפצים מורכבים במכונה הזו מהמסד ועד הטפחות תוך שמירה על מעורבות אנושית מינימלית", טוען שותף המחקר, ניק קולוסימו.

"ייצור של מטוסים קטנים יהיה מאתגר אך אני משוכנע שבאמצעות חשיבה יציריתית, וטכנולוגיות שיפותחו בהמשך הדרך, נוכל להגיע לעידן שבו נוכל לתכנן מערכות ייצור כימיות מתוחכמות", הוסיף קולוסימו. יתרונות השיטה הזו ברורים: פרט למהירות, מטוסים שיגודלו באופן כימי יוכלו ליהנות מעיצוב חמקני אפקטיבי במיוחד, ומעבר מהיר מאוד משלב התכנון לשלב הניסויים והייצור ההמוני.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקבלת קנה מידה, שימו לב לאיש משמאל./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully