וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן וחכם: ארבה-סייבורג על שלט שמסוגל לאתר פצצות

אילן גלר

6.7.2016 / 10:13

לפי החוזה שנסגר בין אוניברסיטת וושינגטון לצבא האמריקני, תוך שנתיים נשמע על חרקים בשירות קרבי. הפיתוח מאפשר לשלוט בחרק באמצעות שלט רחוק, בדיוק כמו רחפן, ולקבל שידורים ישירות ממוחו

מערכת וואלה!

במהלך השנים האחרונות העביר משרד הביטחון האמריקני לאוניברסיטאות וחברות עסקיות עשרות מיליוני דולרים לצורך פיתוח מערכות רובוטיות זעירות, שיוכלו לשמש לצורך זיהוי חומרים מסוכנים, אולם למרות ההשקעה הרבה בתחום עדיין אין לצבא מערכת רובוטית מוכנה לקרב ויעילה דיה כדי שיוכלו לפרוס אותה בבטחה בשדה הקרב.

ייתכן שבסופו של דבר דווקא האלטרנטיבה אותה מציע החוקר, ברנדיהרן רמאן, מאוניברסיטת וושינגטון היא זו שתיכנס לשירות הרבה לפני הרובוטים המתוחכמים: ארבה-סייבורג לזיהוי פצצות. הצוות מקווה להציג לצי האמריקני, שכבר הסכים לשלם כ-750,000 דולרים תמורת הפיתוח, אבטיפוס ראשון של הארבה-סייבורג בתוך שנה, ומוצר מוגמר ומוכן למשימות שטח תוך כשנתיים.

"למה לנסות להמציא את הגלגל"? שאל רמאן. "למה לא לנצל את הפתרון הביולוגי? זו הפילוסופיה שלנו כאן. אפילו אמצעי החישה הכימיקליים המתקדמים ביותר מצוידים במספר מצומצם של חיישנים. לעומת זאת, אם תסתכלו על מחושי החרקים, אלו מצוידים במאות אלפי חיישני כימיים ממגוון סוגים שונים".

הסייבורגים שבמעבדה של ברנדיהרן מצוידים במקלטים המסוגלים להעביר את האותות החשמליים במוחו של החרק ישירות למפעיל, וכך לדווח לו האם אכן נתגלו סימנים לחומרים מסוכנים ואף פצצות. בנוסף, התקן המודבק לכנפי הארבה מאפשר לשלוט בחרק ממש כמו במכונית על שלט-רחוק, ולנווט אותו שמאלה וימינה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

סיפור בדקה. מערכת וואלה!
אפשר לשלוט בו כמו רחפן./מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully