וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולשים מנסים לפענח: מהו המסר הסמוי בתוואי השטח של מאדים?

אילן גלר

11.7.2016 / 8:10

בתרגום למורס באנגלית יצר הקוד רצף חסר משמעות של אותיות ומספרים: NEE NED ZB 6TNN DEIBEDH SIEFI EBEEE SSIEI ESEE SEEE !! אבל מה הסיכוי שהחוצנים כתבו את זה באנגלית?

אתר רשמי
מאדים מורס. נאס"א, אתר רשמי
מי כתב את השטויות האלה?/אתר רשמי, נאס"א

האם פני השטח של מאדים מכילים מסר סמוי המיועד למבקרים? זו בהחלט אחת ההשערות שעלו בעקבות פרסום צילומים חדשים שהפיקה מצלמת ה-Hi-RISE של נאס"א, המותקנת על גשושית שמקיפה את כוכב הלכת השכן במשך עשר השנים האחרונות.

הצילום חושף תוואי שטח המכיל נקודות וקווים, באופן המזכיר מאוד כתב מורס, או כל שפה פשוטה המבוססת על אזורים ריקים, נקודות וקווים. זו לא הפעם הראשונה שחוקרי נאס"א נתקלים במראה כזה, אך הצילום האחרון הוא החד והברור מכולם. מספיק חד כדי לעורר את הסקרנות של גולשים רבים.

התנאים המדויקים להיווצרותה הטבעית של התבנית הזו אינם ברורים, אם כי לחוקרים יש כמה רעיונות מסקרנים. בין השאר, נראה כי באזור המדובר נושבות רוחות דו-כיווניות המעצבות את הדיונות המדבריות בצורה ייחודית זו של קווים ונקודות. רוחות אלו, הנושבות עשרות אלפי שנים ללא כל התערבות (אם אתם מאמינים כי אכן אין חיים במאדים, כמובן) יוצרות נופים מרהיבים ושונים לחלוטין מהמדבריות המוכרות על פני כדור הארץ.

אז איזה מסר מוצפן בתוך קוד המורס המסתורי? לרוע המזל, לא מדובר במסר בשפה מדוברת, שכן ניסיון לתרגם את הקווים והנקודות לקוד מורס באנגלית יצר רצף חסר משמעות של אותיות ומספרים: NEE NED ZB 6TNN DEIBEDH SIEFI EBEEE SSIEI ESEE SEEE !!

ייתכן, כמובן, כי המסר הזה נכתב בשפה אחרת שאיש לא חשב לבדוק, או אולי בשפתם של בני המאדים עצמם אבל כנראה שנצטרך להמתין קצת עד שכל הדיונים יתפתחו והתיאוריות הסובבות את התמונה הזו תתגבשנה לגרסה אחידה שמרבית הגולשים יתמכו בה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

מאדים מורס. נאס"א, אתר רשמי
עכשיו הכול ברור./אתר רשמי, נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully