וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך הכי פשוטה לעבוד על פייסבוק ולהשתלט על חשבון של מישהו

אילן גלר

11.7.2016 / 8:09

אפליקציה חינמית הניתנת להורדה מגוגל פליי מאפשרת לזייף תעודות זהות, שבהתכתבות עם פייסבוק מספיקות לאשר גישה מלאה לחשבון של כל אחד. ואפשר גם לעשות את זה פשוט בפוטושופ

צילום מסך

(בסרטון: אחד מהמדריכים הרבים המציעים הסבר מפורט איך לרמות את פייסבוק)

בתחילת החודש הנוכחי זכה לפרסום נרחב ברשת דיווח מטריד על אחד המשתמשים בפייסבוק, אהרון תומפסון בן ה-23, שגילה כי חשבונו נפרץ למרות שהפעיל את מנגנון ההגנה הדו-שלבית שאמור למנוע כמעט לחלוטין מקרים כאלה. הפריצה לא כללה אף שורת קוד אחת, אלא פשוט זיוף פוטושופ חובבני של דרכון. שירות הלקוחות של פייסבוק החליט לקבל זיוף זה כתעודת זיהוי אמינה, וכך העניק את הגישה לחשבון להאקר.

בחברה טענו כי מדובר במקרה חד-פעמי, אך מתברר שהרשת מלאה במדריכים כתובים ומצלומים הכוללים את כל המידע הדרוש על מנת לזייף בהצלחה תעודת זיהוי, ולהשיג גישה מלאה לחשבון פייסבוק שאיננו שלכם. לטענת אחד המקורות, שעוסק במשך שנים בזיוף תעודות לצורך פריצה לחשבונות פייסבוק, מנגונני ההגנה של החברה אינם אפקטיביים כלל. "הם לעולם לא תופסים אותך", הוא מספר.

מבחן מצלמות סמארטפון. מערכת וואלה!
לפי הטענה, בפייסבוק לא ממש בודקים האם הפרטים מדויקים, או בכלל קרובים לפרטים של בעל הפרופיל./מערכת וואלה!

למעשה, קיימים פתרונות גם עבור פורצים המתקשים אפילו בשימוש בסיסי בתוכנה עריכה גרפית. אפליקציה חינמית הניתנת להורדה מהחנות הרשמית של גוגל למכשירי אנדרואיד מאפשר לזייף תעודות זהות, דרכונים וכרטיסי אשראי ממדינות רבות בעולם, תוך הקלדת מספר פרטים פשוטים להשגה.

מפתחי האפליקציה מבהירים כי השימוש בה אמור להיות "לצרכי בידור בלבד", אך כמובן שמדובר בהצהרה לצרכים משפטיים בלבד. לא ניתן לקבוע בוודאות כמה חשבונות פייסבוק נפרצו בדרך זו, אך קשה להאמין כי המקרה של אהרון תומפסון היה הראשון או האחרון.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully