וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תמהרו להוריד את פוקימון גו - התגלה כבר קובץ עם וירוס

אילן גלר

11.7.2016 / 8:30

מאחר והמשחק המדובר זמין רשמית בחנויות האפליקציות רק במדינות ספורות, רבים מתקינים קבצים ממקורות לא מוכרים. ויש כבר מי שמנצל את זה כדי לפגוע במשתמשים

צילום מסך

אחד המשחקים המדוברים ביותר של הימים האחרונים הוא ללא ספק "פוקימון גו", גרסת מובייל ייחודית למשחק האהוב של נינטנדו, המחליפה את העולם הווירטואלי בעולם האמיתי ושולחת את השחקנים למסע איסוף פוקימונים בביתם, במקום העבודה וברחוב.

מאחר ובנינטנדו ציפו מראש להתעניינות האדירה, הוגבלה השקת המשחק למדינות מסוימות - ולכן בעבור רוב השחקנים, כולל אלו שבישראל, האפשרות היחידה להצטרף לטירוף בשלב זה היא הורדת קובץ התקנה (APK) המוצע מחוץ לחנויות האפליקציות הרשמיות של גוגל ואפל.

כמובן שיש מי שממהר לנצל את התופעה הזו בכדי לפגוע במשתמשים ולהרוויח על חשבונם, ובחברת האבטחה Proofpoint מזהירים כי אחד מקבצי ה-APK הפופולריים של פוקימון גו הוא למעשה גרסה מזויפת, שמכילה וירוס.

פוקימון גו. נינטנדו, צילום מסך
תיזהרו לא לתפוס גם וירוס בדרך./צילום מסך, נינטנדו

המשחק עדיין פועל, אך מאחורי הקלעים דואג הווירוס לשלוח מידע רב אודותיכם למפעיליו, ועשוי אפילו להתקשר בשמכם לקווי תשלום, להקליט את הנעשה בביתכם ולשתף את ספר הטלפונים שלכם ללא כל אזהרה.

אם כבר התקנתם את פוקימון גו, דרך אחת לוודא שהגרסה שלכם אינה המזויפת היא לבדוק את הרשאות האפליקציה דרך תפריט ההגדרות של המכשיר. אם בין ההרשאות שבחרתם להעניק נמצאת האפשרות להתקשר למספרים שונים, לשלוח הודעות SMS או להפעיל ולכבות את חיבור ה-WiFi שלכם, הרי שלא מדובר בגרסה הרשמית של נינטנדו ומומלץ ליתר ביטחון להסיר את האפליקציה.

"השורה התחתונה היא שהעובדה שאפשר להוריד אפליקציות ממקור לא ידוע למכשיר, לא אומר שבאמת צריך לעשות את זה", מבהירים ב-Proofpoint. "הורדת אפליקציות מהחנות הרשמית היא הדרך הטובה ביותר להגן על המכשיר שלכם".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חייבים לתפוס את כולם!/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully