וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים סמארטפון חדש? אל תתפשרו על פחות מהמפרט הזה

13.7.2016 / 6:33

מעטפת פלסטיק או מתכת, מסך גדול או קטן, כמה זיכרון RAM וכמה זיכרון לאחסון מומלצים איזה ציפוי מסך עדיף ועוד - משתמשים רבים נותרים מבולבלים כשהם קוראים מפרט של סמארטפון לפני קנייה. עשינו לכם קצת סדר

יוטיוב

(בסרטון: מבחן מהירות לכל דגמי האייפון שיצאו אי-פעם)

יש לא מעט סמארטפונים בשוק הנעים בטווח מחירים של כמה מאות שקלים עד כמה אלפי שקלים. המכשירים היקרים מציעים מפרט מכובד מאוד, עם רכיבים מתקדמים שעבור רובנו לא ממש באים לידי ביטוי ואילו הזולים מציעים מפרטים שיגרמו למשתמש הממוצע להתלונן כבר אחרי שבוע. אם אתם מחפשים סמארטפון עם מפרט מספיק טוב, שלא יגרום לכם לתסכול, במחיר מוח, קבלו את מדריך המפרט המינימלי הנדרש לסמארטפון.

המעטפת

מכשירים בכל קטגוריות המחיר מציעים מעטפת מפלסטיק או מאלומיניום, אך בסופו של דבר אין המלצה חד-משמעית מה עדיף. הבחירה בפלסטיק או במתכת היא עניין של העדפה אישית והתחושה ביד. נכון, המתכת תמיד מרגישה, וגם נראית, איכותית יותר אך זה לא באמת משפיע על תפקוד המכשיר. בבואכם לבחור מכשיר, על בסיס ביצועים, ההמלצה שלנו היא לא להתעקש על מכשיר מתכתי וכך לא לפספס מכשירים שווים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וואוי P9 ואייפון 6 - עטופים במתכת המעניקה תחושה יוקרתית יותר./מערכת וואלה!, צילום מסך

המסך

לגודל המסך יש חשיבות ביחס לסוללה המותקנת במכשיר (מסכים גדולים זוללים יותר סוללה; אנחנו עוד נגיע לזה) אבל מעבר לכך גם זה עניין של העדפה אישית. עם זאת, יש חשיבות יתרה לסוג המסך, הרזולוציה שלו וגם סוג הציפוי שיש עליו.

כדי להרכיב את המסך האידיאלי, צריך להתחשב בהרבה פרמטרים. הראשון הוא הפאנל. יש כמה סוגים של פאנלים כשהמומלצים ביותר עבור סמארטפונים במחיר נוח הם IPS ו-Amoled. פאנל מסוג SuperAmoled נחשב לאיכותי והמומלץ ביותר, אך הוא משולב בעיקר במכשירי דגל. אם מצאתם מכשיר שמוצא חן בעיניכם עם מסך IPS או Amoled זה לגמרי מספיק.
גם רזולוציית המסך חשובה, שכן היא משפיעה מאוד על חווית הצפייה. הרזולוציה המינימלית היא HD. במכשירים רבים תמצאו תצוגת Full HD המציעה חוויה טובה יותר מה-HD ובמכשירי דגל יקרים תוכלו למצוא גם תצוגת QHD (פי ארבעה מ-Full HD). הרזולוציה המינימלית שכדאי להקפיד שתהיה במכשיר היא HD, ואף על פי שכיום אנחנו רואים רזולוציות גבוהות יותר כמו 2K, יצרניות רבות מעדיפות להישאר עם Full HD מאחר וההבדלים הם זניחים ולא מורגשים לעין. אלא אם כן אתם רוכשים מכשיר שישמש גם לצריכת תכנים בעזרת משקפי מציאות מדומה ואז ככל שעולים ברזולוציה האיכות באמת משתפרת.

במכשירים רבים המסך מצופה בשכבת הגנה המגבירה את העמידות שלו למכות, נפילות ושריטות. החברה המובילה כיום בתחום היא Corning המייצרת את ה-Gorilla Glass. רצוי שהמסך שלכם יכלול ציפויGorilla Glass 3 ויש גם מכשירים יקרים יותר עם ציפויGorilla Glass 4, אבל אין צורך להתעקש (ולשלם יותר), גורילה גלאס 3 מספיק יעיל כדי לספק לכם את ההגנה הדרושה.

הזיכרון והמעבד

זיכרון העבודה (RAM) בסמארטפון, בדומה לכל מחשב, משמש אותנו להפעלת אפליקציות ויישומי מערכת ברקע. המכשירים כיום מצוידים בזיכרון מחצי גיגה (512 מגה) ועד שישה גיגה (כמו בוואן פלוס 3) אבל המינימום הנדרש לשימוש סביר הוא שני גיגה לפחות. עם 2 גיגה תיאלצו לכבות מדי פעם אפליקציות ולכן מומלץ לרכוש מכשיר עם 3 גיגה זיכרון RAM לפחות. זה יספיק לכם לניהול משימות בצורה חלקה מבלי לסגור בכל פעם את האפליקציות האחרונות, בעוד שעם 4 גיגה תוכלו לעשות כמעט הכול בלי חשבון. משתמשים ממוצעים וסבירים יכולים לרכוש מכשיר עם 3 גיגה RAM מבלי לחשוש.

זיכרון נוסף שיש במכשיר הוא הנפח לאחסון. חשוב לציין שנפח האחסון הפנוי, גם על מכשיר חדש מהניילון, קטן באופן משמעותי ממה שמצוין במפרט מאחר ומערכת ההפעלה מותקנת גם על הזיכרון הזה, והיצרניות השונות גם מתקינות אפליקציות מובנות שונות. מכשיר עם נפח אחסון של 16 גיגה, לדוגמה, עלול להישאר עם 14 גיגה בלבד עוד לפני שהתקנתם אפליקציה אחת. לכן חשוב לרכוש מכשיר עם 32 גיגה ומעלה שתוכלו לצלם מבלי למחוק תמונות לעתים קרובות. בנוסף שימו לב האם קיים חריץ הרחבה, ובמקרה כזה שווה להשקיע בכרטיס זיכרון בעלות של כמה עשרות שקלים. http://tech.walla.co.il/item/2974192

לצד הזיכרון הפנימי וזיכרון העבודה, אחד הדברים החשובים ביותר הוא השבב (SoC) הכולל את המעבד, המעבד הגראפי, רכיבי תקשורת ועוד. אחת החברות המובילות בתחום היא קוולקום והשבבים שלה ידועים כאמינים. מכשירי הדגל היקרים מצוידים לרוב בשבבים שלהם כשהסדרה הבכירה ביותר כיום היא הסנאפדרגון 820, אך תוכלו להסתדר היטב גם עם הסדרות הנמוכות יותר כמו הסנאפדרגון 450 שנחשבת לסדרה איכותית במיוחד ומספקת ביצועים גבוהים תוך כדי שמירה על צריכת האנרגיה. חברה נוספת מוכרת בתחום היא מדיהטק (MediaTek) שמייצרת שבבים מתקדמים.

בתחום הזה אין למשתמש יותר מדי אפשרויות בחירה ולרוב השבב יהיה תואם לשאר הרכיבים. לוואווי למשל יש שבבים משלה בשם קירין (Kirin) וגם סמסונג מייצרת שבבים משלה בשם אקסינוס (Exynos). השבבים של סמסונג משולבים בעיקר במכשירים שלה, כך שהמומלצים ביותר נמצאים בעיקר בסמארטפונים שיוצרו בשנה האחרונה. השבבים המומלצים של MediaTek הם מסדרת MT673X (כולם מרובעי ליבות ויוצרו בשנה האחרונה) או MT675X שגם הם יוצרו בשנה האחרונה אך מצוידים בשמונה ליבות. יש מעבדים נוספים של החברה, כמו סדרת ה-Helio, אך הם משולבים במכשירים יקרים יותר.

תיקון סמארטפון. ShutterStock
אין לכם יותר מדי שליטה על המעבד. במקרה הזה אבל יותר ליבות אומר יותר כוח עיבוד./ShutterStock

הסוללה

המצלמות שלנו מתקדמות, המעבדים מתקדמים אך סוג הסוללה נשאר זהה. כדי ליהנות מסמארטפון שיחזיק מעמד זמן רב, צריכה להיות סינרגיה בין מערכת ההפעלה למעבד, כך שהוא יבזבז כמה שפחות אנרגיה. אפל, למשל, הצליחו לשכלל את הסינרגיה הזו ולהעניק חיי סוללה ארוכים בנפח נמוך אבל במכשירי אנדרואיד חשוב לשים לב לנפח הסוללה, שכן עבור מסך בגודל 5 אינץ' ברזולוציית HD, הנפח המינימלי המומלץ הוא 2,500 מיליאמפר-שעה. במכשיר עם מסך גדול יותר, מומלץ להקפיד על סוללה בנפח של 3,000 מיליאמפר-שעה לפחות. יש מכשירים עם סוללות בנפח גדול יותר, המספיקות לכמה ימים של עבודה, אך שימו לב שככל שהסוללה בנפח גדול יותר כך משקלה עולה והמכשיר נהיה כבד יותר בכיס.

המצלמה

הרשו לנו לנפץ לכם מיתוס נפוץ - אי-אפשר באמת לקבוע שהתמונה תצא איכותית יותר ככל שעולים בכמות הפיקסלים. כלומר, יש משמעות לאיכות החיישן אבל יש עוד לא מעט רכיבים שמשפיעים על האיכות. התמונות מורכבות ממיליוני פיקסלים, וככל שיש יותר פיקסלים - כך התמונה תהיה מדויקת יותר ותכלול גם אובייקטים קטנים. ההמלצה היא לרכוש מכשיר עם לא פחות מ-8 מגה פיקסל במצלמה אחורית ו-5 מגה פיקסל במצלמת הסלפי הקדמית. יש לקחת גם בחשבון שיקולים כמו סוג החיישן. החיישנים הנפוצים ביותר הם של סוני ונחשבים לאיכותיים מאוד.

פרט מידע נוסף שיש לקחת בחשבון זה מפתח הצמצם. מומלץ לרכוש סמארטפון עם מפתח צמצם של f/2.0 לפחות. הצמצם מאפשר לשלוט בכמות האור שנכנסת מבעד לעדשה. כלומר, ככל שמספר מפתח הצמצם קטן יותר כך יותר אור יכול להיכנס, מה שמשפר את בהירות התמונה בתנאי תאורה קשים. בחלק מהסמארטפונים, בעיקר הזולים, הנתון הזה לא יפורסם לכן אם צילומים בחושך משמעותיים עבורכם, בדקו את המצלמה לפני הרכישה.

אמא מצלמת את בתה בסמארטפון. ShutterStock
אל תקנו היום מכשיר עם מצלמה אחורית של פחות מ-8 מגה פיקסל./ShutterStock

מערכת ההפעלה

במכשירי אייפון זו כלל לא סוגיה פתוחה; כל עוד יש לכם מכשיר מהשנתיים האחרונות, מערכת ההפעלה תתעדכן אוטומטית לגרסה העדכנית ביותר. במכשירי אנדרואיד לוקח זמן רב עד שהעדכון מגיע לכל המכשירים כך שמומלץ לרכוש מכשיר חדש עם גרסה 6.0 מרשמלו. אם אתם רוכשים מכשיר שמגיע עם גרסה 5.0 לוליפופ, קחו בחשבון שאולי לא תזכו לשדרוג בזמן הקרוב (למרות שאנדרואיד 7 כבר ממש מעבר לפינה, רק 10 אחוזים מכלל משתמשי האנדרואיד בעולם מעודכנים למרשמלו, שהופץ לפני כשנה). בעת הרכישה, ודאו שאתם לא קונים מכשיר עם מערכת הפעלה אנדרואיד 4 שנחשבת כבר למיושנת, ולעתים לא ניתן כלל לשדרג אותה.

פיצ'רים נוספים

מעבר למרכיבים הבסיסיים במפרט, יש מכשירים רבים המציעים פיצ'רים שמשדרגים את חווית המשתמש, אך לא הכרחיים. אחד מהם הוא קורא טביעות האצבע. היעדר הרכיב הזה זו לא סיבה לוותר על מכשיר שאתם רוצים אבל קחו בחשבון שמדובר בפיצ'ר נוח מאוד שמקל מאוד על השימוש השוטף. פיצ'ר נוסף, שנראה זניח אך הופך את השימוש להרבה יותר מהנה, הוא מצב פועל-תמיד (Always On) שמציג נתונים על מסך המכשיר כשהוא כבוי וכך חוסך עשרות הקלקות ביום.

מצד שני, פיצ'ר שככל הנראה משמש בעיקר לקידום מכירות ופחות אפקטיבי בשלב הזה הוא הטעינה המהירה. מכשירים רבים מצוידים בטכנולוגיה הזו אך מגיעים בערכה עם מטען רגיל ללא המטען המהיר, כך שתיאלצו לרכוש אחד בנפרד בכמה עשרות עד כמה מאות שקלים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully