וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצלמה המהירה בעולם יכולה לצלם נוירונים במוח בפעולה

אילן גלר

13.7.2016 / 8:19

קצב הצילום כה גבוה שהמצלמה מסוגלת ללכוד פוטון הנורה בקרן לייזר במהלך מעופו באוויר, עד שהוא פוגע במראה וחוזר

מערכת וואלה!

חוקרים באוניברסיטת וושינגטון שבארה"ב פיתחו מצלמה מסוג חדש, המסוגלת לצלם תמונות בקצב חסר תקדים. מהירות הצילום שלה עומדת על כ-100 מיליארד תמונות בשנייה, מהיר פי שלושה מיליארד ממצלמת האייפון (באפל טוענים שאחת מתכונות המצלמה המוצלחות שלהם זה הילוך איטי). זהו קצב צילום כה גבוה, שהמצלמה מסוגלת ללכוד פוטון הנורה בקרן לייזר במהלך מעופו באוויר.

החוקרים כבר מתכוננים לשימוש הראשון במצלמה לצרכים מחקריים: בכוונתם לנסות ולצלם את פעולת הנוירונים במוח, וכך ליצור מיפוי מדויק במיוחד של אופן פעולתם. המכשיר עצמו לא נראה כמו מצלמה טיפוסית, ולמעשה הוא מהווה אסופה של מכשירים ועדשות שונות המעבירות מידע למחשב המרכיב את הצילום הסופי. למרות מורכבות התהליך, משך הזמן הנדרש למצלמה בכדי לצלם ולשמור תמונה אחת עומד על 5 ננו-שניות.

נוירון (תא עצב, בעברית) מייצרים פולסים חשמליים כתגובה לגירויים ומתקשרים עם תאים אחרים באמצעות סינפטות המקשרות ביניהם. הנוירונים למעשה לוקחים חלק בעיבוד והעברת המידע במוח באמצעות אותו אלקטרו-כימיים.

בהמשך מקווה הצוות להשתמש במצלמה לצרכים מחקריים מגוונים, החל מקביעת מסלול תעופתם של חלקיקים זעירים בחלל, ועד לניתוח של זירות פשע או טרור באמצעות מעקב ישיר אחרי מסלול תעופתם של קליעים. "אנחנו נכנסים עכשיו לעידן חדש של צילום", מצהיר מנהל הפרויקט, הדוקטור ליהונג וואנג. "התקווה שלנו היא שצילום אולטרה-מהיר יאפשר תגליות מדעיות חדשות, כאלו שאנחנו עדיין לא יכולים אפילו לצפות להן".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

נוירונים. מערכת וואלה!
נוירונים במוח - אילוסטרציה./מערכת וואלה!
  • עוד באותו נושא:
  • צילום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully