וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדור-על-שלט: זה הרבה יותר כיף ממה שזה נראה. שיחקנו עם הספרו 2.0

14.7.2016 / 7:43

יש לא מעט משחקים שאפשר ליהנות מהם עם ספרו 2.0, הכדור החכם שמחליף צבעים, שוחה ומתגלגל במהירות של כשני מטרים לשנייה. המחיר שלו קצת יקר לצעצוע אבל אם הוא לא מכביד לכם על הכיס, תוכלו להעביר איתו שעות של הנאה

יח"צ - חד פעמי

"וואו! איזה מגניב!! מה זה עושה?!" זו פחות או יותר התגובה של כל מי שרואה לראשונה את הספרו בפעולה. ספרו (Sphero) הוא כדור חכם המופעל על ידי אפליקציה. הוא נטול שקעים (נטען אלחוטית) ובפועל הוא מסוגל לנוע בכל כיוון שתבחרו ולהחליף צבעים. ואם זה נשמע לכם משעמם, זה רק כי עוד לא התחלתם לשחק איתו. ההפעלה של הכדור ממכרת ולמרות שיש בממשק כל מני אתגרים ותחרויות, החלק הכיפי באמת הוא פשוט להניע אותו ברחבי החדר.

הספרו נראה עדין אבל הוא לא שביר ותוכלו להתנגש איתו בקירות או במכשולים שתציבו לו מבלי לחשוש. אמנם מדובר בצעצוע אבל מבוגרים ימצאו בו לא מעט שעות של הנאה. לדברי החברה, ספרו חסין מפני חיות מחמד והוא גם יודע לשחות. תוכלו לזרוק אותו למים ולראות אותו משייט ומחליף צבעים. הוא קשיח וכולל מעטפת פוליקרבונט חסינת חבטות. החברה טוענת שהוא בלתי-שביר ובלתי ניתן לעצירה, אבל לא היינו ממליצים לנסות להפיל אותו מגג הבניין. מערכת הנחייה הפנימית שלו כוללת ג'ירוסקופ, לשמירה על איזון, ומד תאוצה אבל זה לא אומר שהשליטה בו קלה במיוחד.

השליטה בספרו אמנם אינטואיטיבית אבל לא פשוטה בהתחלה. ניתן להגדיר את השליטה באמצעות חיצים וירטואליים, בדומה לבקרי הקונסולות, או באמצעות מחוות - כלומר, כשאתם מסיטים את הסמארטפון ימינה או שמאלה גם הספרו פונה יחד איתכם. בהתחלה תתנגשו בהרבה קירות, תציקו להרבה אנשים ותהיו קצת מתוסכלים כשהוא יברח מתחת לספה ולא ירצה לחזור אבל אחרי אימון קל תמצאו את עצמכם תוהים עד לאן ניתן לבחון את היכולות שלו.

אפשר גם לשחק גולף עם הספרו

הספרו מתגלגל במהירות של עד 2.13 מטר לשנייה וזוהר בצבעים שונים. ניתן לשלוט בצבעים או להחליט שהוא פשוט יהבהב אקראית, ובזכות הצבעים המתחלפים ניתן לשחק בספרו בכיף גם בחושך. מאחר והוא מחובר בבלוטות', הטווח שלו מגיע עד 30.5 מטרים וטעינה מלאה מספקת יותר משעה של משחק רציף.

בערכה תקבלו את כדור הספרו 2.0, שתי רמפות פלסטיק קטנות (כדי שתוכלו להתחיל מיד לבצע תרגילים וקפיצות), מטען אלחוטי ומדריך הפעלה. האפליקציות, עם המשחקים השונים, מוצעות להורדה בחינם בחנויות האפליקציות של גוגל ואפל. מחירו המומלץ לצרכן של הספרו עומד על 799 שקלים או 179.90 דולרים בדיוטי פרי.

כאמור, הספרו מסתנכרן עם האפליקציה בסמארטפון שלכם באמצעות חיבור בלוטות'. חשוב לשים לב שיש בידכם את האפליקציה המתאימה בגרסה העדכנית ביותר. אנחנו נתקלנו בקשיים להסתנכרן בפעם הראשונה, אבל ברגע שהבעיה נפתרה הספרו התחבר בקלות בכל הפעלה מחדש. הבעיה היא שכשנכנסת שיחה, או שאתם קוראים הודעה, החיבור מתנתק והחזרה לספרו עשויה לקחת כשלושים שניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

או להילחם בזומבים

בחנויות האפליקציות של גוגל ואפל יש לא מעט אפליקציות שונות, עם משחקים שונים, המאפשרות להשתעשע עם הספרו וכך ליצור חיבור בין העולם הווירטואלי למציאות - תחום שהפך ללהיט לאחרונה עם השקת המשחק פוקימון גו. למרות שמדובר בכדור, שכל מהותו הוא להתגלגל בכיוון אליו תפנו אותו, האפליקציות השונות מציעות מגוון רב של משחקים שימנעו מכם להשתעמם. תוכלו לבנות בעצמכם מסלול מכשולים או לתכנת את הספרו לעקוב על הקרקע אחר המסלול שציירתם על מסך הסמארטפון.

למתקדמים מציע הספרו שיעורי SPRK, שילמדו אתכם תכנות בסיסי של הכדור, וכך תוכלו בעזרת אפליקציות MacroLab ו-orbBasic לייחד את הספרו שלכם משאר הכדורים.

אפליקציה אחת מציעה לכם למחוץ זומבים וירטואליים, הבוקעים מהקרקע, באפליקציה אחרת תוכלו לדמיין שהספרו שלכם הוא ספינת חלל ובשלישית אתם הופכים את הסמארטפון לאלת גולף וכך משגרים את הספרו קדימה. תוכלו תמיד לגלות משחקים חדשים תוך כדי התקדמות או לאתגר את הזיכרון והקואורדינציה במשחקים פחות אינטנסיביים. אפשרות נוספת היא להשתמש בספרו למשחקי שולחן; מדובר בהתאמה של משחקי-לוח קלאסיים לסמארטפון וניתן גם לקיים משחק רב-משתתפים.

השורה התחתונה

ספרו הוא כדור קטן, חכם וחמוד שיעביר לכם את הזמן בכיף. לא בטוח ששווה להשקיע כמה מאות שקלים בצעצוע כזה, אבל אין ספק שהוא לא מוגבל כפי שהייתם חושבים אם הייתם נתקלים בו במקרה. יש לא מעט אפשרויות ופיצ'רים שיחזיקו אתכם עם הידיים על הסמארטפון, אבל בסופו של דבר מדובר בטוויסט מגניב על מכונית-על-שלט ואם זה כוס התה שלכם, ספרו יגרום לכם לחייך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully