וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאורית קונספירציה חדשה: הקשר בין פוקימון גו ל-CIA

אילן גלר

14.7.2016 / 7:50

אמנם אין הוכחה חד-משמעית כי מדובר במשחק שמשרת את קהילת המודיעין האמריקנית, אבל האיש העומד מאחורי פיתוח המשחק כבר קיבל בעבר תמיכה כספית מה-CIA

מערכת וואלה!

האם פוקימון גו, להיט המובייל החדש של נינטנדו, הוא למעשה סוס טרויאני מתוחכם במיוחד המופעל על ידי ארגון הביו האמריקני, ה-CIA? תיאורית הקונספירציה הזו נשענת בעיקר על הקשר שבין ג'ון האנק, מנכ"ל חברת Niantic שפיתחה את המשחק בפועל עבור נינטנדו, וסוכנות המודיעין האמריקנית. זו, כך מסתבר, השקיעה באחת החברות הקודמות שהקים הנק, והפכה בסופו של דבר למוצר המוכר לנו כיום כ-Google Earth.

ל-CIA קרן השקעות בשם In-Q-Tel, הדואגת לממן פרויקטים העשויים לדעת הסוכנות "לספק פתרונות טכנולוגיים חדשניים שיתמכו במשימתה של קהילת הביון האמריקנית". הקרן לא דואגת תמיד להסביר לציבור מדוע היא בוחרת להשקיע בחברה כזו או אחרת, ומכאן חשדם של חובבי הקונספירציות כי החברות בהן היא מעורבת מספקות לה שירות כלשהו שלא נחשף בפני הקהל הרחב.

במקרה של פוקימון גו, ייתכן שה-CIA מעוניין בצילומים חיים מכל רחבי העולם תחת הכיסוי של משחק "מציאות רבודה" משעשע. מיליוני השחקנים שהצטרפו להרפתקה יכולים לספק לסוכנות צילומים איכותיים של רחובות, בתים ומרכזים מסחריים וציבוריים, מבלי לחשוד כלל כי המידע מועבר לממשל האמריקני. חשוב לציין כי עד כה לא נמצאה באפליקציה כל עדות לכך שהצילומים אכם מועברים ל-CIA בזמן אמת.

עם זאת, ידוע כי משתמשי אייפון העניקו לאפליקציה גישה מלאה לחשבון הג'ימייל שלהם, כולל הרשאה לעבור על מיילים, אך העדכון הראשון שהופץ למשחק, כבר התגבר לכאורה על בעיית אבטחת המידע הזו וכעת המשחק לא אמור לקבל גישה מלאה. עם זאת, המשחק עדיין מכריח את המשתמשים להדליק את ה-GPS ואת המצלמה, אבל כאן אנחנו כבר נשאבים לתיאוריית קונספירציה גדולה יותר לפיה כל המידע שלנו תמיד חשוף בפני ענקיות הטכנולוגיה המשתפות פעולה עם הממשל האמריקני.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully