וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בסרטים: שוד הכספומטים הגדול - 2 מיליון בעשר דקות

אילן גלר

17.7.2016 / 11:25

שני האקרים, שזהותם אינה ברורה, הצליחו לשדוד שני מיליון דולרים מבנק אחד בתוך פחות מעשר דקות, אחרי שגרמו ל-30 כספומטים לפלוט את כל הכסף

מערכת וואלה!

משטרת טאיוואן נאלצה בשבוע האחרון להתמודד עם שוד כספומטים שנשמע כמו סצנה מסרט פעולה: שני האקרים, שזהותם אינה ברורה, הצליחו לשדוד 30 מכונות בתוך פחות מעשר דקות. בסיומו של השוד, נעלמו ההאקרים כשבתיקי הגב שלהם לא פחות משני מיליון דולרים, שנגנבו מאחד הבנקים המסחריים הגדולים במדינה.

החלק המדהים באמת הוא הדרך שבה ההאקרים הצליחו לבצע את השוד. הם לא היו חמושים ולא היה להם אפילו כרטיס אשראי גנוב אחד. במקום זאת, ההאקרים שתלו בתוך מכונות הכספומט קוד זדוני שפרץ את הגנות מערכת ההפעלה שלהם, פיקד עליהם לפלוט כמעט את כל המזומנים שבתוך המכונה, ואז מחק את עצמו מבלי להותיר עקבות. זו גם הסיבה שהמשטרה מתקשה כל-כך להבין את הדרך שבה ההאקרים הצליחו לפרוץ את ההגנה המתקדמת של הבנק, ולאן נעלמו מיד לאחר השוד.

במשטרה אפילו לא בטוחים באמצעות איזה מכשיר שתלו ההאקרים את הקוד שאותו כתבו, אם כי הסברה היא שהם השתמשו במכשיר סמארטפון. בעקבות השוד, בבנק הטאיוואני החליטו ליתר ביטחון לכבות ולנתק את יתר מכונות הכספומט מאותו דגם על מנת שלא להסתכן, וצוות של חוקרים מהחברה הגרמנית האחראית לייצור המכונות כבר הגיעה למדינה על מנת לנסות ולפענח את הפשע המתוחכם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

כספומט. William Grootonk 
(Flickr, cc-by-sa), Creative Commons
הקוד הזדוני פשוט פלט את השטרות מכל המכשירים./Creative Commons, William Grootonk (Flickr, cc-by-sa)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully