וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיר יותר, נוח יותר, חסכוני יותר: 12 טריקים שיהפכו אתכם לאלופי אייפון

21.7.2016 / 7:12

לחסוך בהקלדה, לחסוך בסוללה, לחסוך בנתוני גלישה, לצלם סלפי עם האוזנייה, לדלג בזריזות בין מיילים, לעייף פחות את העיניים ועוד - גם אם אתם משתמשים באייפון מהיום שהוא הושק, כנראה שלא הכרתם את כל הטיפים האלה

יוטיוב

(בסרטון: מבחן מהירות לכל דגמי האייפון שיצאו אי-פעם)

סמארטפונים כיום חזקים כמעט כמו מחשב. יחד עם קישורית האינטרנט המהירה, ניתן לעבוד באמצעותם בכל מקום וכתוצאה מכך, אנחנו מוצאים את עצמנו משקיעים חלק ניכר מזמננו על הנייד. אם אתם משתמשים באייפון, קבלו כמה טריקים חבויים שיכולים להפוך את חוויית השימוש לטובה ומהנה יותר.

הקלדה מהירה: לחיצה כפולה על מקש הרווח בסוף המשפט תחסוך לכם לחיצה ותוסיף מיד נקודה ורווח, כך שתוכלו ישר להתחיל את המשפט הבא. שמתם לב שכתבתם טקסט לא נכון או שמחקתם טקסט חיוני? אל דאגה. שקשקו את האייפון, לחצו על בטל והטקסט שמחקתם יחזור.

בחירת מקלדת מהירה: כמעט לכולנו יש לפחות שלוש מקלדות מותקנות: עברית, אנגלית ואימוג'י. רוצים לעבור למקלדת ספציפית מבלי לעבור דרך המקלדת השלישית (או הרביעית)? כדי לבחור את המקלדת הספציפית כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על אייקון כדור הארץ במקלדת (כפתור החלפת השפה), לא לעזוב את הכפתור עד שיופיע חלון בו תוכלו לבחור את השפה הרצויה.

צילום באמצעות האוזנייה: האם ידעתם שניתן לצלם סלפי מבלי לגעת באייפון? כל מה שאתם צריכים לעשות זה לפתוח את ממשק המצלמה וללחוץ על מקש הפלוס באוזנייה (אוזניות מקוריות או תומכת באייפון) והאייפון יצלם.

שליטה ביד אחת: אם המסך של אייפון 6 פלוס גדול מדי עבורכם, או שאתם פשוט מעוניינים להשתמש באייפון ביד אחת, פשוט טפחו פעמיים על מקש הבית (לא ללחוץ) והאפליקציה תרד למטה בכמה סנטימטרים, כך שתוכלו להגיע לחלקה העליון עם האגודל.

אייפון. ShutterStock
גם משתמשי אייפון כבדים לא מכירים את כל הטיפים./ShutterStock

דילוג מהיר בין הודעות מייל: פעמים רבות אתם נדרשים לשמור דוא"ל בטיוטות כדי להעתיק תכנים ממייל אחר. כל מה שאתם צריכים לעשות, זה רק להניח את האצבע על כותרת המייל שבין השליחה לביטול ולהוריד את המייל למטה. המייל ימוזער וכך תוכלו לקפוץ למייל אחר, להעתיק את מה שאתם צריכים ולהדביק במייל החדש.

מיליון מובנה: הימנעו מהתקנת מילונים, יש לכם כבר אחד כזה בתוך האייפון. כדי לחסוך במקום ובאפליקציות מיותרות, אם תרצו תרגום של מילה, פשוט סמנו אותה ולחצו על Define. האייפון יפתח מסך שכולל את כל הפירושים לאותה המילה.

לחסוך בחבילת הגלישה בחו"ל: חבילות הגלישה לחו"ל הן יקרות, ומגיעות בעיקר בנפחים קטנים. גם בישראל, כשאתם נמצאים במקום שאינכם מתמצאים בו, אתם פותחים את אפליקציית המפות ומנווטים ליעד הרצוי באמצעות תקשורת סלולרית. כדי לחסוך בנתונים ולהמשיך להתמצא בלי בעיה, הורידו את אפליקציית Google Maps, חפשו את העיר בה אתם הולכים לבקר, לחצו על השורה שקופצת בתחתית המסך ולחצו על הורדה. אפליקציה נוספת שיכולה לעזור לכם לחסוך בגלישה היא Onavo, מדובר בסטארט-אפ ישראלי שמעביר את נתוני הגלישה לשרתי הענן שלהם, מכווץ אותו ומוריד בחזרה ישירות לאייפון.

חזרה מהירה לראש העמוד: כשאנחנו גולשים באינטרנט, או בפיד של פייסבוק, אנחנו מוצאים את עצמנו גוללים מטה עוד ועוד. אם תרצו לשוב מיד לראש העמוד קבלו טריק שחבוי באייפון מאז הגרסה הראשונה - כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על השורה של השעון, הקליטה והסוללה.

אייפון בלילה. ShutterStock
Night Shift יקל על העיניים שלכם בלילה./ShutterStock

לעשות סדר בטביעות האצבע: הוספתם טביעת אצבע של חבר או שאתם פשוט חולי סדר? כשאנחנו מוסיפים טביעת אצבע חדשה ולא מגדירים לה שם, היא מתויגת כ-Finger ומקבלת את מספר טביעת האצבע האחרון. כדי לעשות סדר בטביעות האצבע ולהעניק שם לכל טביעה מבלי למחוק את כולן ולהגדיר מחדש, כל מה שצריך זה להיכנס לתפריט ההגדרות של טביעות האצבע, להניח את האצבע על מקש הבית ובתפריט תוכלו לראות באיזו אצבע מדובר.

לעייף פחות את העיניים בלילה: הקריאה הממושכת במסך הקטן גורמת לעיניים שלנו להתעייף, בעיקר בלילה כשאנחנו מותשים והתאורה הבוהקת חזקה יותר מהאור סביבכם. לשם כך אייפון יש מצב הנקרא "Night Shift", אותו מצב שגורם לתמונה להיות צהובה יותר ולפי אפל, לאמץ פחות את העיניים. כך שגם אם אתם גולשים באינטרנט או אפילו קוראים ספר באמצעות האייפון בשעות המאוחרות, מומלץ להעביר למצב הזה ולבדוק האם אתם מרגישים בהבדל אחרי כמה ימים.

חיסכון בסוללה: תקשורת סלולרית בדור הרביעי לא מציעה את התדרים החסכוניים ביותר וככל שעולים בתדרים כך צריכת הסוללה גוברת. מומלץ להעביר לדור שלישי בחלק מהמצבים כך שהאייפון לא יחפש קליטה של דור רביעי בכל מקום בו תהיו. כמו כן, בגרסה 9.0 של iOS, שילבה באפל מצב חיסכון בסוללה שמקטין את צריכת הסוללה עד שאתם טוענים את האייפון; המצב מעביר את בדיקת המיילים לתדירות נמוכה יותר, מבטל את רענון האפליקציות ברקע, הורדות אוטומטיות וגם אפקטים ויזואליים. כדי להיכנס למצב החיסכון לחצו על ההגדרות > סוללה והפעילו את "מצב סוללה חלשה".

ציר זמן של סמסים: אפל ידועה בעיצוב המנימליסטי וזה בא לידי ביטוי גם באפליקציית הסמסים שכוללת בועות בלבד. כדי לראות מתי ההודעה נשלחה או התקבלה, כל מה שצריך לעשות זה להחליק את בועות הדיבור מצד לצד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully