וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוללה הזו פועלת על מים מעופשים מהספונג'ה

אילן גלר

25.7.2016 / 8:42

ממציא הסוללה, סקוהאון צ'וי: "המטרה היא לפתח סוללה שניתנת לייצור מידי, לא תורמת לזיהום כשנפטרים ממנה, וניתן יהיה להשיג אותה באזורים מוגבלי-משאבים"

מערכת וואלה!

המהפכה הגדולה הבאה בתחום האנרגיה עשויה להגיע ממקור בלתי צפוי: מים מלוכלכים ומלאי בקטריות, מהסוג שעשויים להישאר בכיור לאחר שטיפת כלים, או בדלי אחרי הספונג'ה. מבלי להיכנס לפרטים הטכניים יותר מדי לעומק, הבקטריות הללו מסוגלות לייצר חשמל, וסוללה קומפקטית שעשויה מחומרים זולים ונגישים כבר מנצלת את היכולת הזו. יתכן אף שסוללה כזו תפעיל בעתיד נורות ניידות או מכשירי אלקטרוניקה פשוטים.

הסוללה, שפותחה באוניברסיטת בינגהמטון שבמדינת ניו-יורק, מעוצבת כמעין כוכב נינג'ה מתקפל, עיצוב אוריגאמי ייחודי המכיל לא פחות משמונה תאי סוללה נפרדים. עלותה עומדת על כ-70 סנטים, ובגרסה הנוכחית היא כבר מסוגלת להפעיל נורת LED אחת למשך כעשרים דקות.

שיפורים בטכנולוגיה יאפשרו לסוללה לפעול למשך זמן ארוך יותר, תוך שמירה על תהליך המבוסס על מים לא מטוהרים ומבנה פשוט הניתן למחזור. הסוללה עשויה לחולל מהפכה, בייחוד במקומות שבהן סוללות רגילות אינן נגישות או שהשימוש בהן מסוכן מדי.

"סוללות מסחריות הזמינות כיום מזהמות ויקרות מדי", מסביר ממציא הסוללה, סקוהאון צ'וי. "מטרתי הסופית היא לפתח סוללה שניתנת לייצור מידי, לא תורמת לזיהום כשנפטרים ממנה, וניתן יהיה להשיג אותה באזורים מוגבלי-משאבים".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully