וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה התוכנות שפעילי דאעש משתמשים בהן כדי לשמור על אנונימיות ברשת

26.7.2016 / 7:17

חברת אבטחה עקבה בחודשים האחרונים אחרי שיחות של פעילי המדינה האיסלמית בפורומים וברשת האפלה ולפי הדוח שלה, אלו התוכנות והאפליקציות שאנשי הארגון ממליצים עליהן

אילוסטרציה. ShutterStock
אנונימיות ברשת./ShutterStock

המאבק הבינלאומי הבלתי פוסק בדאעש מאיץ בפעילי הארגון, שתמיד הסתמכו על טכנולוגיות הצפנה כדי לתקשר, לאמץ דרכים חדשות לשמירה על אנונימיות ברשת. דוח של חברת האבטחה Flashpoint, שעקבה במהלך החודשים האחרונים אחרי שיחות של פעילי המדינה האיסלמית בפורומים וברשת האפלה (דארקנט), מציג רשימה של תוכנות ואפליקציות שאנשי הארגון ממליצים עליהן זה לזה, ועשויות להקשות על מאמצי המודיעין של אלו הנאבקים בהם.

למרות המוניטין הבעייתי שלה בתחום אבטחת המידע, מתברר כי פעילי הארגון מעדיפים באופן גורף את מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל על פני iOS של אפל. הם גולשים באינטרנט באמצעות דפדפן אופרה, ומי שמעוניין להסתיר את כתובת ה-IP שלו בוחר כצפוי בדפדפן Tor.

האפליקציה Hushmail מאפשרת להם לשלוח מיילים מקודדים, שנדרש מאמץ רב בכדי לפענח אותם, ושירות ה-VPN של חברת CyberGhost מאפשר להם לפעול ברשת תוך שימוש בכתובות IP זמניות שבלתי אפשרי לעקוב אחריהן.

אפליקציה בשם Locker, המוחקת את כל הקבצים ממכשיר הסמארטפון לאחר מספר מסוים של הקשות סיסמה שגויות, מומלצת גם היא. FAKE GPS היא אפליקציה המאפשרת לדווח מיקום מזויף באמצעות סמארטפון, וחביבה אף היא על דאעש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בנוסף, למרות הדיווחים המעידים כי הוא אולי אינה מאובטחת כפי שמשתמשיה סבורים, אפליקציית המסנג'ר הפופולרית בקרב פעילי הארגון היא עדיין טלגרם, המבטיחה קידוד מלא להודעות הנשלחות. גם ווטסאפ והמסנג'ר של פייסבוק מציעים כיום הצפנת קצה-לקצה כך שנראה שבתחום הזה הסטנדרט בשוק הפך לקשה לפיצוח, עבור אלו שאין להם גישה למערכות הניהול של אפליקציות המסרים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

דאעש סוחר בשפחות מין באפליקצית טלגרם 6.7.16. אי-פי, AP
עדיין מעדיפים את טלגרם./AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully