וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים שמשהו נדפק במסך הסמארטפון? ככה תבדקו את כל הפיקסלים

26.7.2016 / 9:29

באמצעות הבדיקה הפשוטה הזו תוכלו לוודא האם יש לכם פיקסל שרוף או תקוע במסך המכשיר. פיקסל אחד כנראה לא יפריע לכם, אבל עדיף לדעת מלא-לדעת

צילום מסך

כל יצרניות הסמארטפונים סובלות מאחוז קטן של מכשירים פגומים, הנשלחים להפצה עם תקלות שונות ישירות מהמפעל. את התקלות הללו מחסה אחריות היצרן או היבואן, אבל יש תקלה נפוצה מאוד שיכולה לצוץ כמה חודשים אחרי שרכשתם את הסמארטפון, או אחרי שימוש ארוך, ולא בטוח שתדעו לשים לב אליה - פיקסלים שנתקעו או נשרפו. פיקסלים שרופים נראים כנקודה זעירה שחורה ולא ניתן לתקן אותם (אם זה מפריע לכם אפשר להחליף את כל המסך) אבל פיקסלים שנתקעו ייראו כנקודות לבנות זעירות ואותם עוד ניתן להציל.

ככל שאיכות המסכים משתפרת עולה גם רמת החדות, ועלייה ברזולוציה מקשה יותר ויותר על מלאכת זיהוי הפיקסלים המתים והתקועים. אם תרצו לבדוק האם המסך שלכם כולל גם כמה פיקסלים סוררים, תוכלו לזהות אותם בקלות באמצעות כמה תמונות, כל אחת בצבע אחיד אחר. שמרו על הסמארטפון תמונות בצבע אדום, ירוק, כחול, צהוב, שחור ולבן ביחס 16:9 וברזולוציית 1440P (קצת יותר מ-2K). לחצו על שמות הצבעים כדי להגיע לכל תמונה, שמרו אותה בנייד ואז פתחו את התמונות בסמארטפון על מסך מלא, כך שכל הפיקסלים ייצבעו בצבע של התמונה.

בדיקת פיקסלים מתים. צילום מסך
אין יותר מדי מה לעשות עם פיקסלים שרופים או תקועים אבל לפחות תדעו מה מצבכם./צילום מסך

התחילו לדפדף בין התמונות וחפשו נקודות שחורות או לבנות. במידה ומצאתם פיקסלים שחורים אין, כאמור, מה לעשות מלבד הידיעה. פיקסלים שנתקעו לרוב יהיו צבועים בצבע אחיד, כמו לבן, אז אם לא תראו אותם בתמונה השחורה, כנראה שתוכלו לזהות אותם בצבעים האחרים.

אם אין לכם אחריות, או שהיא הסתיימה, בחנות האפליקציות באייפון ובאנדרואיד ניתן למצוא מגוון אפליקציות המתיימרות לתקן פיקסלים שנתקעו. משתמשים רבים מדווחים כי האפליקציות אכן עזרו להם. האפליקציות לרוב מריצות את אותן התמונות שצירפנו רק כמה פעמים, ולעתים הפיקסל משתחרר וחוזר לתפקד כרגיל. עם זאת, לצד המשתמשים שדיווחו כי האפליקציות עזרו להן, יש משתמשים שדיווחו דווקא שהפיקסל נשאר תקוע. בין כה וכה, אם יש לכם אחריות אתם מכוסים ומומלץ להגיע למעבדה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully