וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעוד חמש שנים לא נוכל לכווץ יותר שבבים"

אילן גלר

26.7.2016 / 9:58

לפי מפת הדרכים המעודכנת של איגוד יצרני השבבים, המורכב מחברות ענק כדוגמת אינטל ו-IBM, בשנת 2021 לא ניתן יהיה עוד למזער את המעגלים האלקטרוניים

שבב מחשב. ShutterStock
שבב מחשב./ShutterStock

זה נשמע די מופרך אבל מדובר בתיאור מדויק של עולם הטכנולוגיה: בכל שנה מגיעים למדפי החנויות דגמי סמארטפונים חדשים, המצליחים בעת ובעונה אחת להיות דקים, קלים וחסכוניים יותר באנרגיה מקודמיהם – ועדיין מהירים מהם פי כמה. כל כך התרגלנו למצב הזה שהוא נראה לנו כמעט מובן מאליו, אולם מפת דרכים שפורסמה לאחרונה על ידי איגוד יצרני השבבים, המורכב מחברות ענק כדוגמת אינטל ו-IBM, קובעת כי קצב השדרוגים המטורף הזה עומד להיפסק.

לפי מפת הדרכים המעודכנת, צופות החברות השותפות באיגוד כי בשנת 2021 לא ניתן יהיה עוד למזער את המעגלים האלקטרוניים שבתוך שבבי המחשבים בטכניקות שבהן נעשה שימוש עד היום, לפחות לא תוך שמירה על רווח סביר.

זהו למעשה סופו של חוק מור, שקבע את קצב ההתקדמות המרשים בתחום החל משנות ה-60 ועד היום. החומרים והתהליכים הקשורים בייצור השבבים הגיעו למעשה לקצה גבול היכולת שלהם, ולא ניתן יהיה מבחינה פיזיקלית לייצר מעגלים קומפקטיים יותר על ידי גילוח עובי הסיליקון.

האם זה אומר שבעוד חמש שנים הסמארטפונים והמחשבים שלנו יפסיקו להשתפר? לא בהכרח. טכניקות חדשות המפותחות כיום עשויות לאפשר ליצרניות המובילות לתכנן מעבדים מהירים יותר בזכות תכנון תלת-ממדי לגובה, ולאו דווקא מזעור המעגלים. טכנולוגיות עתידניות יותר עשויות לכלול מחשוב קוונטי ואף מחשוב ביולוגי וגם אם קצב ההתקדמות יאט מעט, כנראה שנמצא פיתרון להגברת כוח העיבוד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully