וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא יעבדו עליכם: איך לזהות סקימר בכספומט בקלות?

אילן גלר

29.7.2016 / 5:57

לא חייבים להיות מהנדסי אלקטרוניקה כדי להבחין בסקימר, שהותקן במכשיר הכספומט שמולכם, פשוט שימו לב לחלקים רופפים או כל דבר חשוד אחר שלא מהודק במקומו

צילום מסך

מכשירי "סקימר" המותקנים בכספומטים על ידי גנבים מסוגלים לשדר או לאחסן בזיכרון את פרטי כרטיס האשראי שלכם, כולל הקוד הסודי, בעת משיכה של מזומנים מבלי שתדעו בכלל מה התרחש. שבועות רבים אחרי ביצוע המשיכה תגלו לפתע כי עשרות עסקאות נוספות התווספו לחשבון האשראי שלכם. סקימרים מתוכננים כך שיראו כמו חלק בלתי נפרד ממכשיר הכספומט, כך שקשה מאוד להבחין בהם.

בשנה האחרונה התגלה שמתקנים אלו הפכו למקור הכנסה פופולרי עבור עבריינים. דיווחים על גניבות רבות במדינות רבות מסביב לעולם מראים עלייה בכמות השימוש בסקימרים וגם את המקוריות של הגנבים, שמוצאים דרכים מקוריות להסוות אותם על הכספומטים.

לא חייבים להיות מהנדסי אלקטרוניקה כדי להבחין בסקימר, שהותקן במכשיר הכספומט שמולכם, כפי שמדגים פועל בניין אוסטרלי בשם אלי מגווייר בסרטון שהעלה לרשת. הצעד הראשון הוא לבחון היטב את חלקי הפלסטיק המקיפים את החריץ אליו אנחנו אמורים להכניס את כרטיס האשראי שלנו.

רובנו נקפיד לשים לב שאף אחד לא מציץ לנו מעבר לכתף כדי לקלוט את הקוד הסודי, אבל מה לגבי מצלמה קטנה שמותקנת בפלסטיק בדיוק בראש חלון הכספומט? מומלץ להתמקד במכשיר עצמו כמה רגעים לפני שמתחילים בהליך משיכת המזומנים לוודא שלא הודבק עליו שום דבר חשוד, שאין חלקים רופפים או כאלה שנראים כאילו אפשר לשלוף אותם במשיכה.

אם נראה לכם שהחיבורים אינם מהודקים כפי שהם אמורים להיות וייתכן שמישהו התעסק עם המכונה, המשיכו לשלב הבא - פשוט נסו למשוך את חלקי הפלסטיק אליכם, ולבדוק אם ישלפו החוצה בקלות. במידה וכן, הרי שמדובר בסך הכל בכיסוי לסקימר שמסתתר מתחת.

זכרו כי במידה ואכן תגלו סקימר במכשיר, הדבר הנכון לעשות הוא לפנות מיד לסניף הבנק ולמשטרה. אלו יהיו מחויבים לבדוק האם מכשירי כספומט נוספים בסביבה הוסבו באותו אופן, ומי מאלו שהשתמשו במכשיר לאחרונה עלול להיעקץ.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

זיהוי סקימר. צילום מסך
יש הרבה סוגי סקימרים, כשהטובים ביותר נראים בדיוק כמו הכספומט עליו הם מותקנים./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully