וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור קצר בהיסטוריה: למה קוראים לבלוטות' "בלוטות'"?

אילן גלר

29.7.2016 / 6:01

אמ;לק: על שמו של מלך סקנדינבי מהמאה ה-10. גם הלוגו המפורסם של בלוטות' מורכב למעשה מסמלי הממלכה של המלך, שנמצאו על אבני חן עתיקות

הראלד בלוטות'. ויקיפדיה, אתר רשמי
הראלד בלוטות’ גורמסון./אתר רשמי, ויקיפדיה

בלוטות', שמה של הטכנולוגיה המאפשרת למכשירים אלקטרוניים לתקשר זה עם זה באופן אלחוטי על ידי שימוש בגלי רדיו קצרים, הוא אחד הביטויים המוזרים והקשים ביותר לביטוי (לפחות עבורנו הישראלים) בעולם הגאדג'טים. בעוד לרוב הטכנולוגיות יש שם שמתכתב עם השירות המסופק, לא ברור למה בחרו בשם הזה דווקא עבור התקשורת האלחוטית.

סיפורו של השם מתחיל בשנות ה-90 המוקדמות, כשקבוצה של חברות טכנולוגיה מובילות בהן אינטל, אריקסון, נוקיה ו-IBM, פיתחו כל אחת בנפרד טכנולוגיה לתקשורת אלחוטית. לכל החברות הללו היה ברור כי ללא הסכמה על סטנדרט אחד משותף ההמצאה תהיה חסרת תועלת שכן מכשירים שונים לא יוכלו לתקשר זה עם זה. במהלך השיחות בין מהנדסי אינטל ואריקסון, עלה שמו של מלך סקנדינבי שהצליח לאחד את הממלכות של דנמרק ונורבגיה במאה העשירית.

שמו של המלך היה הארלד גורמסון, אך נתיניו כינו אותו בשם החיבה בלאטון, שמשמעותו היא "שן כחולה", או באנגלית - בלוטות'. ענקיות הטכנולוגיה הסכימו כי מדובר בשם מפואר המתאים היטב לסטנדרט שיביא לאיחוד הממלכות של תעשיית ההיי-טק, ובחרו לכנות כך את ההמצאה החדשה. אגב, גם הלוגו המפורסם של בלוטות' מורכב למעשה מסמלי הממלכה של המלך גורמסון, שנמצאו על אבני חן עתיקות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • בלוטות'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully