וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רץ ברשת: כמה קל לחטוף ילד בישראל? צפו בניסוי המדאיג

1.8.2016 / 6:02

אחד הסרטונים הוויראליים בפייסבוק בשבוע האחרון הוא ניסוי שערך יוצר הרשת הצעיר, עידן כרמלי, בחוף הים. הוא שכפל ניסוי שנערך בארה"ב לפני כשנה ולמרבה הצער, גם תוצאות הניסוי היו דומות

צילום מסך

סרטון ויראלי שפורסם לפני כשנה בארה"ב, הציג בחור צעיר ניגש לאימהות עם כלב ומבקש מהן רשות לנסות ולחטוף את הילד שלהן; הסרטון עורר סערה בעולם וגם הראה את הקלות בה זרים יכולים לחטוף ילדים - גם כאלה שמחונכים לא לשתף פעולה עם זרים.

עידן כרמלי, יוצר רשת צעיר, החליט לבצע את הניסוי גם בישראל ופרסם לפני כשבוע ביוטיוב ובפייסבוק את התוצאה המדאיגה. במקום כלב אמיתי, כרמלי לקח כלב צעצוע ופיתה ילדים לבוא איתו, כשהוריהם במרחב של כמה מטרים מהם.

עד כה נצפה הסרטון בפייסבוק 766 אלף פעמים, זכה ל-8,700 לייקים ויותר מ-4,700 שיתופים. יותר מ-1,500 גולשים הגיבו, חלקם פקפקו בתנאי הניסוי וטענו שהילדים ראו את כרמלי משוחח עם הוריהם ולכן שיתפו איתם פעולה; חלק בירכו על היוזמה ותייגו גולשים אחרים והיו גם מגיבים שבחרו לנצל את הבמה להעלות נושאים אחרים שאינם קשורים לסרטון.

"רציתי להביא את הסרטון לישראל, לבדוק האם המצב פה שונה או האם קל לחטוף פה ילדים", אמר כרמלי בשיחה עם וואלה! TECH. "ילד חייב לבקש רשות מההורה לפני שהוא הלך עם איש זר, גם אם הוא ראה אותו מדבר דקה עם אבא שלו", הוא אומר בתגובה לטענות.

עוד אומר עידן שגם פדופיל היה יכול לדבר רגע עם ההורה מול הילד, לשאול אותו מה השעה או אפילו להציע למכור לו משהו. הילד היה רואה את זה ואז הפדופיל היה ניגש לילד בזמן שההורה לא היה מבחין. עידן מבטיח שזה לא הסרטון האחרון שהוא מתכוון לעשות בנושאים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully