וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה חדשה הופכת זיהום באטמוספרה לדלק נקי

אילן גלר

1.8.2016 / 6:05

"במקום להפיק אנרגיה באופן בלתי-יעיל מדלק מאובנים, הפולט גזים מזהמים, הטכנולוגיה שלנו הופכת את הכיוון ומאפשרת למחזר גזים מזהמים באטמוספרה", הסביר אחד החוקרים

ShutterStock

המצאה חדשה, אותה הציגו חוקרים מאוניברסיטת שיקגו, עשויה לחולל בעתיד הקרוב מהפכה היסטורית בתחום האנרגיה הנקייה. התהליך שהם פיתחו מאפשר להפוך פחמן דו-חמצני מהאטמוספרה לדלק, תוך שימוש בקרני שמש בלבד. את הדלק ניתן יהיה לנצל למגוון שימושים, הן באופן ישיר לצורך הפעלת מנוע, והן לצורך ייצור חשמל נקי.

התהליך מבוסס על תא פוטו-אלקטרי, המחקה את פעולתם של עלים בצמחים. התאים הללו, בניגוד לתאים הסולאריים הקיימים, אינם ממירים את אור השמש לחשמל, אלא משתמשים בו על מנת להפוך את הפחמן הדו-חמצני, שנפלט משריפת דלקים ותורם לאפקט החממה, לגז בו ניתן להשתמש במגוון יישומים.

הניסויים שנערכו עד כה בטכנולוגיה מעידים על יעילות גבוהה פי 20 מזו של פתרונות קודמים בתחום, והמרת אנרגיה מהירה עד פי אלף. "במקום להפיק אנרגיה באופן בלתי-יעיל מדלק מאובנים, הפולט גזים מזהמים, הטכנולוגיה שלנו הופכת את הכיוון ומאפשרת למחזר גזים מזהמים באטמוספרה", הסביר המהנדס אמין סלהיי-קוג'ין, בין החתומים על ההמצאה.

עם סיום שלב הניסויים, מקווה הצוות כי הטכנולוגיה תוכל לסייע בהפחתת כמויות הפחמן הדו-חמצני באוויר, ואפילו תאפשר הפקת אנרגיה על כוכב מאדים, שהאטמוספרה שלו מורכבת ברובה מהגז המזהם. מה שבטוח, הגיע הזמן להשקיע קצת יותר במחקר של אנרגיה מתחדשת.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אטמוספרה כדור הארץ. ShutterStock
זה נשמע כל כך אלגנטי שקשה להאמין: שימוש בזיהום שגורם לאפקט החממה כדי להניע כלי טיס./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully