וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה: גילתה את תמונת בתה בפוסט על תינוקות שנשכחו ברכב

31.7.2016 / 15:54

האם נדהמה לגלות את תמונת בתה, כשהייתה תינוקת, "בתמונות תינוקות שכביכול נשכחו ברכב ומתו", לדבריה. החברה: "האם מכרה את הזכויות לתמונה"; האם בתגובה: "מעולם לא קיבלתי או דרשתי בעבורה כסף"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט שנמחק./מערכת וואלה!, צילום מסך

הגולשת נעמה קדוש נדהמה לגלות אמש את תמונת בתה הקטנה, מלפני תשע שנים כשהייתה תינוקת, בפרסומת בפייסבוק לסטארט-אפ Mobikeys, המפתח מערכת למניעת שכיחת ילדים ברכב. "הודות לערנותה של חברתי היקרה מסתבר שחברת מוביקיז יצאה בפרסום למוצר שלהם ע"י שימוש בתמונות תינוקות שכביכול נשכחו ברכב ומתו כתוצאה מכך", כתבה קדוש.

"אך אבוי - מסתבר שהתמונות הן כלל לא של תינוקות שמתו ובכלל תמונות אלו נמצאת תמונתה של קרן ביתי היקרה שבעזרת השם תחגוג בקרוב 10 שנים!!! ברור לכולם עד כמה מזעזע לראות תמונה של ביתי בפרסום שכזה", היא המשיכה בפוסט.

בהמשך התלוננה קדוש בפוסט: "פניתי אל החברה ולאחר דין ודברים הם מחקו את ההתכתבות כולה וחסמו אותי מלהגיב שם בשנית! כמובן שהם לא הסירו את התמונה וכנראה שגם לא מתכוונים לעשות זאת. בלית ברירה כנראה אצטרך לנקוט בצעדים אחרים... אשמח אם בינתיים תשתפו רק כדי שאנשים לא יבהלו!".

הפוסט של נעמה קדוש

הפוסט של קדוש שותף כמה עשרות פעמים והצליח לעורר תגובות זועמות מהגולשים. אך במוביקיז מדגישים כי מדובר בצירוף מקרים וכי לא הייתה כוונה לפגוע באף אחד. החברה אף פרסמה קישור לעמוד ממנו ניתן להוריד את התמונה בחינם ממאגר התמונות Pixabay.

חשוב להדגיש שעד פרסום זה הפוסט של Mobikeys אכן הוסר. "חברת הפרסום שלנו (נאנו) רכשה את התמונות כדין מסוכנות הפצת תמונות אמריקאית", הם מסרו בתגובה לוואלה! TECH. "מלכתחילה פנתה חברת הפרסום שלנו לחברה אמריקאית על מנת לצמצם ההיתכנות שילדים ישראלים יהיו במאגר התמונות בו נעשה שימוש. אנו מאמינים כי סביר יותר לעשות שימוש בתמונות אלו להמחשה ולא בתמונות של ילדים שנפטרו כתוצאה משיכחתם ברכב (שער בנפשך מה היו חשים הורים לילד שנפטר אם היו מגלים תמונתו בפרסומי חברה מסחרית). רצתה הסטטיסטיקה, ואותה אימא מתלוננת אכן מכרה זכות השימוש בתמונת בתה לצרכי פרסום באותה חברה אמריקאית. ככל הנראה היא עשתה זאת לפני מספר שנים".

בהמשך אמרו בחברה: "נוכח הרגישות כלפי האם, שגילתה לפתע את ביתה בפוסט של Mobikeys, החלטנו להסיר את התמונה המדוברת, על אף שאין זו חובתה מסחרית, האתית או משפטית של Mobikeys. לסיום, ראוי לומר את החשוב והמובן מאליו, הורים לפעוטות וילדים בעולם המודרני המוכרים את תמונות ילדיהם לסוכנויות תמונות ברחבי העולם ומרוויחים בגין כך, צריכים לקחת בחשבון שחברות פרסום עשויות לעשות שימוש כדין בתמונות, וההורים הם שאפשרו זאת בחתימתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

התמונה בפרופיל של קדוש

"התמונה המדוברת הועלתה ביוני לפני שנה לאתר שיתוף וזמינה שם לכל דורש בחינם!!!", אמרה נעמה קדוש בתגובה. "מעולם לא קיבלתי או דרשתי בעבורה כסף ולא 'מכרתי את הזכויות לתמונה'. הטענה כי מכרתי אותה היא שקרית ואינה מעוגנת במציאות. עצם שיתוף התמונה אינה הקניית זכות לעשות בה כל שימוש העולה על הדעת. יש באתר תנאים ברורים ומגבלות שימוש כאשר אחד מן התנאים הוא איסור הוצאת שם רע למישהו. אין ספק שהחברה המפרסמת לא עמדה בתנאי השימוש.

"במקרה הנדון עצם הצגת התמונה כתמונה של תינוקת מתה חס וחלילה מעמידה אותי כאמא באור הכי שלילי שיכול להיות. מוציא לי שם רע וללא ספק מציג אותי כאמא רשלנית ומזניחה שהשאירה את בתה למות. לצערי הרב החברה בחרה להשמיץ אותי ולפתוח במתקפה במקום לפעול בצורה המתבקשת והפשוטה של הסרת התמונה ברגע הפנייה אליהם ולא 12 שעות אחרי וגם זאת לאחר דין ודברים פוגעניים ולא ראויים. כל הדיון הוסת לתפל ולא לעיקר, שהוא מצג שווא ושימוש לא ראוי ופוגעני, בתמונות תינוקות חיים בהצגתם כמתים. צר לי שהיה צורך בפנייה לתקשורת על מנת שהדבר יעשה. כמו כן אני מצרה על משפט השדה שרבים ברשת עושים מבלי להכיר את כל הנתונים על בוריים. לא מאחלת לאף הורה לעמוד בסיטואציה כזו. שיהיה לכולם קיץ בטוח".

פוסט התגובה של מוביקיז

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully