וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמות הנדסית: הלפיד האולימפי הוא פחות או יותר בלתי ניתן להריסה

אילן גלר

2.8.2016 / 5:13

הוא גם נראה מעולה, גם נפתח כמו נשק מסרט מד"ב, גם בנוי כמו טנק וגם מסמל תקווה למיליוני אנשים מסביב לעולם. כך בנוי הלפיד האולימפי של ריו 2016

צילום מסך

אם תהיתם כיצד מצליח הלפיד האולימפי לשרוד את המסע המפרך מסביב לעולם עד לטקס הפתיחה, תוך שהוא מוסיף לבעור משך כל הזמן הזה, אז דעו שיש יותר מלפיד אחד וכולם פשוט עשויים כמו טנק. באתר s Inside'What ניסו להרוס את אחד הלפידים, שיוצרו עבור האולימפיאדה הקרובה, וגילו שמדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית.

למרות שהוא לא אמור לשרוד בתנאי שטח קשים, הלפיד מיוצר מטבעות וחישורי אלומיניום קשיחים במיוחד. צוות האתר שניסה לנסר את הלפיד, הצליח להגיע לתוצאות משמעותיות רק לאחר יום עבודה שלם ושלושה מסורים רבי-עוצמה שנשחקו לחלוטין. עושה רושם שהלפיד היה שורד בקלות גם טיסה לחלל.

באשר לאש עצמה, פירוק הלפיד הראה שמותקן בלבו מכל גז מאובטח, והוא זה שמספק את האנרגיה הדרושה לבערה. עיצוב הפתח בנוי במיוחד בכדי למנוע את כיבוי האש מרוח או מים. ללפיד יש גם עיצוב טלסקופי מגניב, אולם לזה אין שום שימוש פרקטי; המטרה היא רק שיראה יפה. כעת נותר לקוות כי גם יתר חלקי האולימפיאדה של ריו יתפקדו באותה מידה של יעילות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

פירוק לפיד אולימפי. צילום מסך
חכו שתגיעו למסור השלישי./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully