וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפי היהדות, ביטקוין זה לא כסף אמיתי

אילן גלר

3.8.2016 / 4:36

יהודי הלווה מטבע ביטקוין וירטואלי מחויב להחזיר לבעליו מטבע אמיתי בסכום השווה לערך הביטקוין שאותו לווה. כלומר, אם הוא לווה אותו מיהודי - עם גוים אין שום בעיה

סיפור בדקה

בעוד שרשויות הרגולציה ברחבי העולם מנסות להתמודד עם קיומו של ביטקוין - מטבע וירטואלי שאיננו מונפק על ידי בנק מרכזי - עושה רושם כי היהדות כבר פסקה את דינו: לפי פסיקתו של הרב יהודה שורפין מחסידות חב"ד, ביטקוין איננו כסף אמיתי, ואסור ליהודים לסחור בו.

קביעה זו אין משמעותה כי נאסר ביהדות לרכוש מטבעות ביטקוין. הבעיה אותה מציג הרב מתייחסת לאיסור הקיים ביהדות על מתן הלוואות בריבית. מתוקף איסור זה, חובה על הלווה להשיב למלווה את הערך המדויק של המטבע או הסחורה שאותה השאיל.

מאחר ומטבע הביטקוין איננו מוכר על ידי המדינה, איננו נחשב סחיר או נפוץ בארץ מסוימת וערכו עשוי להשתנות באופן קיצוני מיום ליום, הרי שהגדרתו לפי היהדות היא לא כמטבע אלא כסחורה. זה אומר שיהודי הלווה מטבע ביטקוין וירטואלי מחויב להחזיר לבעליו לא מטבעות ביטקוין באותו ערך, אלא מטבע אמיתי בסכום השווה לערך הביטקוין שאותו לווה.

מסובך? ייתכן בהחלט שמורכבות העניין תגביל את השימוש במטבע הווירטואלי בקרב חברי הקהילה החסידית. במסחר עם גויים, אגב, לא חל האיסור האמור, כך שהביטקוין יכול להמשיך ולשמש לצרכי עסקאות קנייה ומכירה מול בתי עסק שאינם יהודיים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

מטבע ביטקוין. AP
מטבע ביטקוין פיזי./AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully