וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לקרעים? צפו בבד החדשני שמתקן את עצמו

אילן גלר

7.8.2016 / 7:27

תהליך התיקון מתבצע בזכות שכבות בד מצופות בפולימרים הטעונים במתח חשמלי חיובי או שלילי לסירוגין, וכך הם מסוגלים למשוך זה את זה

צילום מסך

זה נשמע כמו חלום: חולצה קרועה שמתקנת את עצמה לאחר כביסה אחת רגילה. אולם זו בדיוק הטכנולוגיה עליה עובד צוות של חוקרים באוניברסיטת פנסילבניה, והתוצאות הראשונות אותן הם מציגים בהחלט מרשימות. בניסוי מעבדה, הבד שאותו פיתחו מצליח לתקן את עצמו בתוך שניות, לאחר טבילה קצרה במים.

תהליך התיקון מתבצע בזכות שכבות בד מצופות בפולימרים הטעונים במתח חשמלי חיובי או שלילי לסירוגין, וכך הם מסוגלים למשוך זה את זה. "מעצבי אופנה משתמשים בסיבים טבעיים כמו צמר או משי. הם יקרים ואינם מסוגלים לתקן את עצמם", מסביר הפרופסור האחראי למחקר, מליק סי. דמירל. "אנחנו מחפשים דרך לייצר בד שמסוגל לתקן את עצמו, תוך שימוש בחומרי טקסטיל רגילים. כך חשבנו על הציפוי".

החוקרים אינם מסתפקים רק בבגד בעל יכולות תיקון עצמי, וטוענים כי הטכנולוגיה שאותה פיתחו תוכל לשמש גם לצורך ייצור בגדים המסוגלים לסנן רעלנים כימיים מסוכנים. כך ניתן יהיה לייצר בגדים המתאימים במיוחד לשימושם של חיילים שעשויים להיות תחת התקפה כימית, או חקלאים שבאים במגע ישיר עם חומרי ריסוס. עם זאת, לא ברור מתי יגיע המחקר לשלב בו יוכל לצאת מהמעבדה ולהחליף את הבדים הפרימיטיביים בהם אנו משתמשים כיום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

בד שמתקן את עצמו. צילום מסך
קצת מים והבד מתחיל לחזור לעצמו./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פולימר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully