וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריית הפתיחה: הטכנולוגיות הישראליות באולימפיאדת ריו

5.8.2016 / 6:53

לא רק הספורטאים שלנו מייצגים אותנו במשחקים האולימפיים, אלא גם אפליקציות ופיתוחים טכנולוגיים שהם לגמרי תוצרת כחול-לבן: מפתרונות אבטחה ועד ניהול התחבורה בעיר עבור אלפי המבקרים

מערכת וואלה!

ביום שישי הזה נפתחים המשחקים האולימפיים בריו דה ז'נרו, ברזיל. בין אם תהיה לנו מדליה ובין אם לא, בכל מקרה הייצוג שלנו באולימפיאדה 2016, לא מסתכם רק בספורטאים, שכבודם כמובן במקומו מונח או מוטל באיפון מרהיב, תלוי איך מסתכלים על זה.

בכל אופן, בסוף השבוע הנוכחי מיליארדים ברחבי העולם כולו, יצפו בתחילת השידורים של המשחקים האולימפיים בהם משתתפות 206 מדינות שונות וכ-15 אלף ספורטאים. רבות דובר על מבצע האבטחה הפנומנלי והמורכב הזה שיתרחש סביב האולימפיאדה, במיוחד לאור איומי טרור שונים וכמובן בצל פיגועי הטרור הקשים שאירעו לאחרונה במקומות שונים בעולם.

על הרקע הזה, מספר חברות אבטחה ישראליות זכו לקבל חשיפה לאחר שנבחרו להיות חלק ממערך האבטחה הענק הזה, ביניהן: ISDS שגם זכתה, במעמד של נותנת חסות וספקית של המשחקים, חברת המודיעין קלע, חברת ארגון, ועוד. אבל העובדה שישראל מובילה בפיתוחים ובטכנולוגיה מתקדמת בתחום האבטחה, לא ממש מפתיעה, וייצוג כחול-לבן בריו ניתן למצוא גם איך לא, באפליקציות ופיתוחים טכנולוגיים שונים. אומת הסטארט-אפים נותנת פייט ומבחינתנו לפחות, הכי ראויה למדליה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

זזים עם Moovit

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפליקציית התחבורה הרשמית לאולימפיאדה 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך

האפליקציה הפופולארית לניווט בתחבורה ציבורית, נבחרה לאפליקציית הניווט הרשמית של עיריית ריו דה ז'נרו, בזמן המשחקים האולימפיים. ל- Moovit יותר מ-35 מיליון משתמשים ברחבי העולם והיא זמינה לשימוש ב-65 מדינות וביותר מ-800 ערים. ברזיל, אגב, היא אחת מהמדינות המובילות בשימוש באפליקציה, עם כ-10 מיליון משתמשים.

כחלק מההיערכות לאולימפיאדה, בנתה עיריית ריו מסד נתונים ענק, שיתעדכן בזמן אמת באפליקציה והוא יכלול את כל אמצעי התחבורה העירוניים שיש לריו להציע, אוטובסים, רכבות, קרוניות, כלי שיט, וכו'.

יותר מ-50 קילומטרים של קווי תחבורה ציבורית חדשים שיופעלו בזמן המשחקים וגם כ-2,300 שינויים בקווים השונים, ימופו ויוטמעו באפליקציה לניווט נוח אל התחרויות השונות. כך תהיה לנוסעים את כל האינפורמציה בזמן אמת על קווי האוטובוס והרכבות ושירותים נוספים הקשורים לניווט בעיר, כולל ציון של אתרי התחרויות.

"אנחנו עובדים על מנת לשמור את האפליקציה מעודכנת ב-100 אחוזים, ולהביא את כל העדכונים האחרונים לקווים העירוניים הרגילים", מסר מנכ"ל החברה, ניר ארז. "הדבר ישפיע באופן ישיר על התושבים, התיירים והצופים. מדובר במבצע קפדני הכולל סגירת חלק מהדרכים, שינויים בכיווני הנסיעה ברחובות וגם בקווים מסוימים, ביטול מאות תחנות קיימות תוך יצירת תחנות חדשות לגמרי".

פתרונות שידור בלייב: LiveU

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוותי LiveU בריו/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת LiveU הממוקמת בכפר סבא, נחשבת לחלוצה באספקת שידור וידאו בזמן אמת על גבי רשת הסלולר, ומאפשרת שידור חי מכל מקום בעולם. מבחינה טכנית השידור מתאפשר על גבי רשתות אלחוטיות, מ-Wi-Fi ועד תקשורת סלולרית בדור הרביעי, המספקות איכות וידאו מקסימלית בהתאם לתנאי הרשת הזמינים.

עולם השידורים החיים עבר מהפכה בשנים האחרונות, וסביר להניח שהשידורים החיים לפלטפורמות החברתיות שתפסו תאוצה, גרמו לגופי השידור הטלוויזיוני והאינטרנטי להגביר את יכולות השידור הישיר שלהם ואת פריסת הצוותים שלהם בשטח. הכל כדי להיות נוכחים בכל מוקדי התחרויות ולהביא זוויות נוספות לצופים בעולם מעבר לתחרויות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדרך לריו./מערכת וואלה!, צילום מסך

לשם השוואה, באולימפיאדה הקודמת הועברו כ-3,000 שעות שידור חי באמצעות 100 יחידות שטח על ידי 20 גופי שידור. באולימפיאדת ריו, חברת LiveU צופה כי יהיו למעלה מ-15,000 שעות שידור חי שיועברו על ידי גופי מדיה מכ-80 מדינות שונות. מדובר בגדילה של 300 אחוזים בשימוש ביחידות השידור של LiveU בין שני האירועים.

כמו כן, ישנה גם אפליקציה של החברה שאפשר פשוט להוריד ובאמצעותה להעביר שידור חי, אבל היתרון העצום של יחידות השידור שהחברה מספקת, טמון בעובדה שהערכה משתמשת במספר רשתות אלחוטיות ופשוט מבטיחה שידור רציף ובאיכות טובה בערך מכל מקום בעולם.

"אנחנו כבר רואים מאות שידורים ביום המתעדים את ההיערכות של העיר והספורטאים לקראת המשחקים", מסר מנכ"ל החברה שמוליק וסרמן. "אנחנו מתכוננים לקראת העלייה החדה בשידורים שייחלו לקראת טקס פתיחת האולימפיאדה".

מחממים מנועים: ברשת כבר צופים בסרטונים מאולימפיאדיות קודמות

ברשת כמו ברשת, מסתבר שכבר בשנה האחרונה נרשמת התרגשות לקראת האולימפיאדה בריו. לפי יוטיוב בשנה האחרונה נצפו 23 אלף שנות(!) סרטוני וידאו של ענפי ספורט אולימפיים, 65% מהם, נצפו במובייל. הסרטונים שקשורים לענפי הספורט: אתלטיקה, שחייה, התעמלות קרקע וכדורעף, הם הסרטונים שזכו לצפיות הרבות ביותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צופים יותר מהמובייל./מערכת וואלה!, צילום מסך

הקלקה כאן תאפשר לכל גולש להתעדכן במשחקים ובזמני התחרויות, המדליות או בקיצור, כל מה שמעניין במשחקים האולימפיים. כמו כן, משתמשי האפליקציה של גוגל במערכת ההפעלה של אנדרואיד ו -IOS, יוכלו להירשם לשירות של עדכונים אוטומטיים לנושאים שמעניינים אותם.

וכמובן שאפשר גם לחוות את ריו מבלי להיות שם. דרך גוגל מפות, אפשר לעשות סיורים בעיר, בכל המקומות שיבקרו בהם הספורטאים פלוס, סיור של 360 בפבלות. ואם זה לא מספיק, 15 יוצרי רשת בינלאומיים יהיו העיניים של יוטיוב בברזיל ויעבירו שידורים חיים באמצעות יוטיוב מאירוע הפתיחה והמשחקים, וגם מהכפר האולימפי, מהמסיבות, ובקיצור, יעבירו או לפחות ינסו, את התחושה של איך זה באמת לחוות את האולימפיאדה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully