וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בכלל משמש הפלסטיק השחור הזה בסוף של כבלים?

אילן גלר

9.8.2016 / 6:03

הצילינדר הזה מכונה "חרוז פרייט" ומדובר בתוספת חשובה מאין כמותה, שבוודאי הצילה לא פעם את מכשירי החשמל היקרים שלכם

מערכת וואלה!

מכירים את הצילינדר השחור שמחובר בדרך כלל לכבלי חשמל ומטענים? אם חשבתם שמטרתו קוסמטית בלבד, הרשו לנו להפתיע אתכם: מדובר בתוספת חשובה מאין כמותה, שבוודאי הצילה לא פעם את מכשירי החשמל היקרים, ומנעה מאוסף הגאדג'טים שלכם צרות מיותרות.

לצילינדר הזה, ששמו המקצועי הוא "חרוז פרייט" (על שם החומר ממנו הוא עשוי), תפקיד כפול. קודם כל הוא משמש להגנת המכשיר עצמו מפני קפיצות מתח, הפרעות ורעשים מזיקים ברשת. כל אלו עשויים לגרום למכשירים שונים, כדוגמת מסכי טלוויזיה, להפרעות ואפילו תקלות חמורות. בתוך הפלסטיק מותקן דיסק מתכתי בעל תכונות מגנטיות ייחודיות שמייצבות את זרם החשמל, ונפטרות בקלות מהפרעות שונות.

התפקיד השני של הצילינדר הוא דווקא להגן על מכשירי חשמל אחרים בבית מהמכשיר אליו הוא מחובר. הכבל החשמלי עשוי להפוך בתנאים מסוימים למעין אנטנה המפיצה גלי רדיו - קרינה ברמה נמוכה מאוד שאינה מסוגלת להזיק לבני-אדם, אך בהחלט עלולה להיות מורגשת במעגלים חשמליים.

בוודאי שמעתם פעם את ההפרעות האלקטרוניות ברמקול הסמוך למכשיר סמארטפון? אילולא החרוז הזה, הפרעות מסוג אלו היו הרבה יותר נפוצות במכשירים חשמליים. אתם צריכים לשמוח שנמצא פתרון כל כך פשוט, זול ואמין לכך.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

כבל סיפור בדקה כבלים. מערכת וואלה!
מתברר שזה לא סתם חתיכת פלסטיק./מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully