וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייתם מסכימים להיות הראשונים שיקבלו קעקוע מרובוט תעשייתי? צפו

אילן גלר

7.8.2016 / 9:04

הרובוט, המשמש לרוב להזזת חלקים גדולים, אמנם מאסיבי מאוד אך הוא מדויק מספיק על מנת לצייר קווים עדינים ודקים על ידיים ורגליים. רק אל תעזו לנשום חזק כשהוא עובד עליכם

צילום מסך

צוות המעצבים הצרפתיים, פייר אם וג'ואן דה סילבריה, עובדים כבר יותר משנתיים על פיתוח טכניקות מכניות חדשות ומתקדמות ליצירת קעקועים, הן מפני שהם סבורים שרובוטים יוכלו ליצור קעקועים מפורטים ומרשימים יותר מרוב האמנים האנושיים, והן בשל רצונם להתגבר על האתגר הטכני הכרוך בכך.

בשנת 2014 הציגו השניים מדפסת תלת-ממד ליצירת קעקועים, וכעת הם חושפים פרויקט נוסף - רובוט תעשייתי שהפך למקעקע מוסמך. הרובוט אמנם מאסיבי מאוד אך הוא מדויק מספיק על מנת לצייר קווים עדינים ודקים על ידיים ורגליים.

המכונה עושה זאת באופן אוטומטי לחלוטין, אם כי לצורך תחילת העבודה נדרשת סריקה איכותית של האיבר המקועקע בכדי שהיא תצליח למצוא את הנקודה הנכונה על העור עבור כל ציור. בנוסף, מאחר וגם תזוזה קלה ביותר תגרום לרובוט לאבד את מיקומו, הלקוח מוצמד לכיסא ומתבקש שלא לנוע כלל עד שתהליך הקעקוע יסתיים.

למרות שזה נראה כמו ריקוד עדין של ענק מתכת, דמיינו תקלה קטנה שעלולה לגרום לרובוט לחדור עם המחט עמוק מדי או במקרים קיצוניים אף לשבור את רגלו מבלי משים. הצוות מתכוון להפוך את המצאותיהם הרובוטיות למסחריות ולהציע אותן למכירה, אם כי לא ברור מתי בדיוק זה יקרה.

האזהרה "התייעצו עם מומחים, אל תנסו את זה בבית", המופיעה לכל אורך הסרטון, לא גורמת לנו לחשוב שמדובר באביזר בטיחותי במיוחד, כך שייתכן בהחלט כי הרשויות לא ימהרו לאשר את שיווקו. בטוח לא לפני שכמה מנגנוני בטיחות בסיסיים יהפכו לסטנדרט בעבודה עם רובוטים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצאת חבר חדש./מערכת וואלה!, צילום מסך
קעקוע רובוט תעשייתי. צילום מסך
הוא מדויק מספיק, אבל אתם לא רוצים לדעת מה קורה כשהוא מפספס קצת./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully