וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם האוטובוס הסיני המהפכני החדש הוא תרמית?

אילן גלר

11.8.2016 / 8:48

לדברי מומחים, שחיזקו את טענות הממשל הסיני, עושה רושם כי למעשה האוטובוס החדשני כלל אינו גבוה מספיק, והוא לא יעמוד בתקנים

צילום מסך

אם גם אתם נתקלתם בימים האחרונים בכתבות ובתמונות של כלי רכב יוצא דופן - אוטובוס גבוה במיוחד, המאפשר לכלי-רכב נמוכים יותר לחלוף תחתיו - ייתכן שעבדו גם עליכם. החברה שערכה את הניסוי, TEB הסינית, טוענת כי היא קרובה לייצור מסחרי של האוטובוס שיוכל להכיל עד 300 נוסעים בנוחות, תוך שהוא חולף מעל הפקקים העירוניים אולם כעת עולות ספקות רבות בנוגע לפיתוח המסעיר.

את הכותרת הזו מייצרת דווקא הממשלה הסינית שטוענת, דרך ערוצי התקשורת הרשמיים שלה, כי רשויות התחבורה כלל לא יודעו על קיומו של הניסוי, ובוודאי לא פיקחו עליו. מכיוון שכך, כל הפרטים שפורסמו עשויים להיות מזויפים לחלוטין, לרבות יכולתו של האוטובוס לחלוף מעל כלי רכב.

לדברי מומחים, שחיזקו את טענות הממשל, עושה רושם כי למעשה האוטובוס החדשני כלל אינו גבוה מספיק, והוא לא יעמוד בתקנים. כמו כן, לא ברור עד כמה הפרויקט הזה באמת קרוב לסיום, אם בכלל. מאחר והחברה המפתחת TEB, גייסה את רוב ההון הדרוש לצורך פיתוח האוטובוס ממלווים פרטיים, נטען בתקשורת הסינית כי ייתכן שמדובר בהונאה במטרתה להשיג כסף רב ככל האפשר ותו לא. פרט נוסף שבוודאי לא מוסיף קרדיט לדיווח המקורי הוא שהאדם העומד בראש הפרויקט לא מחזיק בשום תעודת השכלה רלוונטית, פרט לתעודת סיום לימודים בתיכון.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אוטובוס סיני עילי. צילום מסך
החברה השיקה את האוטובוס העילי, אבל הממשלה לא ממש נתנה אישור./צילום מסך

כך זה נראה בהדמייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully