וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאיזה סמארטפון המצלמה הטובה ביותר? בדקנו

מייקי לוי

28.8.2016 / 7:32

לקחנו את הטוענים לכתר - וואווי P9, סמסונג גלקסי S7 אדג', וואן פלוס 3, LG G5, ואייפון 6S פלוס - והעמדנו אותם למבחן בכמה מקצים חשובים: צילום בתנאי תאורה חשוכים, בדיקת גווני הצבע, צילום מאקרו, צילום פנורמי וצילום וידאו. המבחן האולטימטיבי

וואלה TECH

צ'ייס ג'רוויס, צלם אמריקני עטור פרסים, אמר פעם "המצלמה הטובה ביותר היא זאת שנמצאת עליך". הביטוי הזה מקבל משמעות נוספת בשנת 2016 כשהמצלמות בסמארטפונים שלנו השתדרגו פלאים ולא בכדי ניתן למצוא תערוכות צילומים רבות בעולם המבוססות על טהרת המובייל. כדי להבין עד כמה מצלמת הסמארטפון הפכה לסטנדרט בעשור האחרון, ניתן רק להביט בנתוני מכירות מצלמות הכיס, שנפגעו משמעותית. יתרה מכך, אחד הפרמטרים החשובים בבחירת סמארטפון חדש הוא המצלמה ולכן היצרניות השונות עמלות על פיתוח חיישנים טובים יותר וממשקי צילום נוחים יותר. התחרות כה עזה עד שלא מעט יצרניות כבר הכריזו שלהן המצלמה הטובה ביותר. כדי לבדוק מי צודקת, נפגשנו עם רועי גליץ. לקחנו את חמשת הסמארטפונים המובילים בצילום: וואווי P9, סמסונג גלקסי S7 אדג' , וואן פלוס 3, LG G5 ואייפון 6S פלוס, והעמדנו אותם למבחן בכמה מקצים חשובים - צילום בתנאי תאורה חשוכים, בדיקת גווני הצבע, צילום מאקרו, צילום פנורמי וצילום וידאו.

אמא מצלמת את בתה בסמארטפון. ShutterStock
איזה מכשיר הכי הרשים אותנו במבחן הצילום?/ShutterStock

צילום סלפי

אם יש מושג אחד שמאפיין יותר מכל את עידן הצילום במובייל זה הסלפי. כדי לבחון לאיזה מכשיר המצלמה הקדמית הטובה ביותר לצילומים עצמיים, בדקנו את צבע העור (Skin Tone) וגם עד כמה עדשת המצלמה מעוותת את פני המצולם.

סמסונג גלקסי S7: אפשר לראות שבאופן כללי התמונה בעלת צבעים חמים ובגוון העור יש הרבה כתום וצהוב. גם רמת פירוט גווני העור די שטחית ומייצרת משטחי צבע ולא ממש טקסטורות ופרטים. נראה שקימור העדשה משפיע אך לא במידה חריגה, כך שראש המצולם יוצא בגודל סביר ולא מעוות.

LG G5: גוון העור הוצג ללא סטיית צבע אך עם רוויה נמוכה יחסית, מה שמייצר גוון עור די חיוור. התחושה היא שהמצלמה לא מתמקדת לחלוטין ומרקם העור יוצא שטוח ומחודד באופן דיגיטלי. העדשה הרחבה במקרה זה מייצרת עיוות ממשי, והתחושה היא שהפרספקטיבה עמוקה מדי.

OnePlus3: המצלמה של ה-OP3 מיטיבה לצלם את גוון העור ולייצג אותו בגוונים חמימים. גם הפרספקטיבה נראית נכונה ביותר. בעיקר התרשמנו ממרקם העור והחיות שהמצלמה מצליחה להעביר.

וואווי P9: התוצאות בסלפי היו דומות לוואן פלוס 3 - כלומר, יפות מאוד. גוון העור אמין וללא סטיות צבע, אם כי חיוור מעט. החדות מרשימה במיוחד ותחושת החיות שמעניק ה-Catch light הוא משמעותי ביותר לאיכות הסלפי. הפרספקטיבה הייתה מעט עמוקה מדי, אך לא במידה שהפריעה לנו.

אייפון 6S: סטיית הצבע ללא ספק ירוקה מעט אך איכות מרקם העור נראה מעולה בשל ריבוי הפרטים. הניגודיות גבוהה מדי ולכן גם רואים איבוד פרטים בהברקות על עור הפנים. מבחינת הפרספקטיבה, הביצוע היה טוב ולא ניכר עיוות בפנים ובקווי המתאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מבחן צילום. וואלה! TECH, מערכת וואלה!
צילום חוץ באור יום - השוואה בלי האייפון./מערכת וואלה!, וואלה! TECH

צילום וידאו

כל מצלמות הסלולר יודעות כמובן גם להקליט סרטונים. כולם מציעים כיום איכות צילום של לפחות HD, אך איכות הצילום אינה נמדדת רק בגודל הפריים הסופי. במקצה האחרון בדקנו את יציבות המצלמה בצילום ואת יכולת ההגדרה מבחינת צבעוניות. בנוסף בחנו את אחת הבעיות הבולטות בצילום וידאו - הזזת המצלמה תוך כדי צילום ("פאן" בשפה מקצועית).

סמסונג גלקסי S7: בצילומי וידאו, הגלקסי נתן תוצאות יפות. התוצאה הייתה חלקה בצורה בלתי רגילה והפריים ממש גלש מצד לצד. היכולת של הגלקסי להראות פרטים וצבעים בכל האזורים של הצילום היא פשוט מעולה והתוצאה - תענוג לעיניים.

LG G5: העדשה הרחבה בהחלט עושה עבודה נהדרת והתוצאה הסופית בווידאו הייתה מעולה. ניתן ממש להכניס פריים עמוס וצפוף מבלי להצטרך לחתוך. הבחנו כמובן בעיוות אך המצלמה הצליחה לשמור על קווים ישרים ולא מעוגלים. גם הצבעים של הווידאו טובים ומלאי פרטים.

OnePlus3: בניגוד לתוצאות בשאר הקטגוריות, הפעם וואן פלוס 3 אכזב. הוא הציג הרבה פחות פרטים מהגלקסי ומה-G5 וגם איכות הווידאו הסופי על המסך הייתה מאכזבת. בנוסף הבחנו בריצוד מעיק בעת ביצוע הפאן.

וואווי P9: המצלמה של ה-P9 הזכירה בביצועים את הגלקסי וה-G5. גם בווידאו המכשיר הציג תנועה חלקה ונעימה לעין, ללא ריצוד בפאן ועם פרטים רבים גם בתאורה מנוגדת.

אייפון 6S: בניגוד לקטגוריות הקודמות, פה חווינו את האכזבה הגדולה ביותר מהאייפון. הסיבות העיקריות הן העדשה הצרה מאוד, שנותנת זווית ראייה מצומצמת מדי. בהפניית המצלמה הורגש ריצוד עז שממש הפריע לצפייה.

צילום ישיר: הפרדת צבעים, פרטים וחדות כללית

לבדיקה הבסיסית קודם כל צילמנו תמונה פשוטה. הנחנו עטים בצבעים שונים על שולחן בחדר עם תאורת חלון מרוחקת יחסית וצילמנו באמצעות כל הסמארטפונים מזוויות קבועות, כדי שנוכל להשוות בקלות את התוצאה כשנבחן את התמונות על מסך המחשב. התמקדנו בצבעוניות (רוויה), בפרטים, בחדות ובבהירות.

סמסונג גלקסי S7: הצבעוניות נאמנה למקור אם כי נראה שיש הגברת רוויה אוטומטית וגם סטיית טמפרטורה לכיוון הגוונים החמים. בסטייה ניתן להבחין בחלקי המתכת בתמונה, אלו אמורים להיות ניטרליים לחלוטין מבחינת צבע ואם נראה בהם גוון אחיד, נדע שזו הסטייה. יש הפרדת פרטים טובה אך ניכר שיש חוסר חדות כללית והפרטים בולטים בעיקר בעזרת חידוד דיגיטלי. הבהירות טובה ומציגה פרטים בכל אזורי התמונה.

LG G5: באופן כללי הצבעוניות נאמנה ללא סטיות, אך הבעיה היא במידת הרוויה האוטומטית. הצבעים נראים רוויים עד כדי אובדן פרטים. החדות, באופן כללי, גם כן לא מרשימה.

OnePlus3: המכשיר של וואן פלוס הציג יכולת הגדרת צבעים מרשימה ללא סטיות צבע ועם נאמנות רבה למקור. איכות הפרטים והחדות היו בולטים ומה שתפס את העין בעיקר הייתה היכולת להגדרת טקסטורות, שבאו לידי ביטוי בצורה ברורה. הבהירות גם טובה ונכונה, אם כי יש הרגשה של ניגודיות גבוהה ועושר מוגבל בגוונים.

וואווי P9: הצבעים בתמונה נראים עמומים יותר, ובאופן כללי הצבעוניות נוטה לגוונים כהים ועשירים. הבהירות גם היא לא מדויקת ומציגה תמונה כהה יחסית החסרה בפרטים. החדות של החיישן לא הייתה הטובה ביותר מבין המכשירים והחידוד הדיגיטלי המובנה מורגש.

אייפון 6S: התמונות הציגו צבעוניות טובה אך בעלת סטייה לכיוון הצבעים הירוקים. הבהירות טובה ואולי אף בהירה מדי בשליש סטופ. הניגודיות טובה, כזאת שמראה קצוות כהים ובהירים ומנעד גדול של צבעים בתווך. יש כמות טובה של פרטים אך החדות אינה בשיאה וגם כאן, החידוד הדיגיטלי ניכר.

מבחן צילום. וואלה! TECH, מערכת וואלה!
צילומי תקריב - השוואה./מערכת וואלה!, וואלה! TECH

צילום פנורמה

במבחן הזה בחנו כיצד מתמודדות מצלמות הסמארטפונים המובילים עם צילומים רחבים במיוחד, המציגים זווית ראייה של כ-180 מעלות ויותר. בעבר, לשם צילום וחיבור תמונות לפנורמה אחת היה צורך בציוד מיוחד אך כיום צילום מסוג זה נפוץ ומגיע כפיצ'ר מובנה כמעט בכל המכשירים. בחנו את יכולת הצילום הפנורמית, את הטווח הדינמי, הסתרת תפרים ,יישור המבט הקמור וכמות פרטים סופית בכל תמונה.

סמסונג גלקסי S7: המצלמה של המכשיר הצטיינה בכל המדדים. מבחינת הצבעוניות, הטווח הדינמי רחב מאוד ומציג מנעד גוונים רחב גם באזורים המוצללים וגם באזורים המוארים על ידי אור השמש בצורה ישירה. לא מצאנו אף תפר אחד, חוץ מצילומי פנורמה של אובייקט בתנועה. יישור הקווים האנכיים מעולה אך אין יישור קווים מאוזנים בכלל. כמות הפרטים גבוהה מאוד, והפנורמה מאפשרת הגדלה של פרטי התמונה.

LG G5: הצבעוניות יפה מאוד. היא אמנם בעלת טווח דינמי שטוח יותר, אך התמונה המתקבלת עוברת עיבוד שבאופן יעיל מייצרת סוג של HDR ומראה פרטים יפים באזורים המוצללים. מצד שני, אין יישור קווים בכלל והתמונה הסופית מתקבלת עם עיוותים רבים. כמות הפרטים הייתה קטנה מכדי להרשים אותנו במקצה הזה.

OnePlus3: המצלמה תופרת יפה את החלקים השונים וגם יודעת ליישר את הפנורמה בקווי אורך ורוחב אך הצבעוניות והאיכות נמוכים יחסית למצלמות האחרות. הטווח הדינמי צר ואין פרטים רבים בחלקים החשוכים של הפנורמה. בהגדלה של 100 אחוזים גם ניתן להבחין ברעש בכל חלקי התמונה ואפילו להבחין בקווי המעבר בין חלקי התמונה.

וואווי P9: המצלמה הזו גם כן יודעת לחבר בקלות ולא מותירה סימני תפרים, אך היא לא מתמודדת עם עצמים בתנועה. הצבעוניות מוגבלת ולמרות שמציגה גם אפקט של HDR נעלמים פרטים רבים בחלקים הבהירים. היישור מוצלח אך ניכר רק בקווים האנכיים, וגם מבוצע פחות טוב ממה שראינו בגלקסי. כמות הפרטים מצוינת והקובץ הסופי בהחלט מאפשר הגדלה וכניסה לפרטים.

אייפון 6S: הטווח הדינמי מרשים למדי בפנורמה של האייפון. ניתן להבחין בפרטים רבים גם באזורים המוארים וגם באזורים הכהים. הפנורמה מיושרת וניתן לבצע צילום 360 בקלות יחסית. לא ניתן למצוא כמעט בכלל קווי תפר ויש גם יכולת להעלים עצמים בתנועה, כך שהצילום הפנורמי יצא נטול רוחות רפאים.

רועי גליץ הוא מנכ"ל בית הספר לצילום "גליץ".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully