וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור בחיבור: כך ייראה בית הספר של העתיד

24.8.2016 / 12:09

בעולם שבו כל מאגרי המידע נגישים בקצה האצבעות, תפקידו של המורה השתנה. התלמידים לא ממהרים לצאת מהבית כי דברים חשובים יותר מעמידה בזמנים. כמו קסדת מציאות מדומה ומדפסות תלת ממד

אילוסטרציה. ShutterStock
בבית הספר של העתיד יש דברים חשובים יותר מעמידה בזמנים/ShutterStock

השמש זורחת, ועוד יום לימודים בבית הספר יוצא לדרך. אבל במקום לרוץ לכיתה, התלמיד אחריו נעקוב היום דווקא לא ממהר לצאת מהבית. זה לא מפני שחלילה לא אכפת לו לאחר לשיעור. בבית הספר של העתיד, זה שאותו נזכה לראות אולי בעוד עשר שנים מהיום, יש דברים חשובים יותר מעמידה בזמנים.

על השולחן מונח הטאבלט, דקיק כדף נייר, ועליו כבר מוצגת רשימת המטלות והנושאים להיום. מערכת השעות, שנבנתה באופן אינדיווידואלי לכל תלמיד ותלמיד, כוללת שיעורים במגוון מקצועות מעניינים, שנבחרו על ידי התלמיד והוריו. סרטון וידאו שאותו הקליט המורה בתחילת היום מתנגן בראש המסך – הגיע הזמן להתחיל.

המורה יהפוך לתלמיד

בעולם שבו כל מאגרי המידע נגישים לתלמיד בקצה האצבעות, תפקידו של המורה השתנה. הוא כבר לא נדרש לתפקד כאנציקלופדיה מהלכת שמטרתה פשוט להעביר מידע רב ככל האפשר (שישכח רגע אחרי המבחן המסכם). המורה החדש הוא סוג של מדריך, המלווה את התלמיד במסעותיו בעולם הווירטואלי.

אותו מסר שנשלח בבוקר לכל תלמידי הכיתה כולל מגוון של קישורים, חלקם למאמרים מרתקים בנושאים מדעיים, אחרים לכתבות אקטואליות יותר. המטרה היא לעורר עניין, סקרנות, וגם ביקורת.

הגיע הזמן לשיעור בהיסטוריה, והתלמיד מניח על ראשו את קסדת המציאות המדומה. בערב הוא ישתמש בה כדי לשחק, אך כעת היא משמשת לצורך סיור וירטואלי ברומי העתיקה. במציאות כמובן נותרו ממנה רק תילי אבנים, אך בעולם הווירטואלי הוא חיה ונושמת, ממש כמו מקום אמיתי. כל התלמידים בכיתה כבר הספיקו להתחבר, וכעת יוצאים לטייל ברחובות ולפגוש את האנשים שחיו באותה תקופה.

תלמיד משתמש בטאבלט בשיעור. ShutterStock
הטכנולוגיה הופכת את העולם למקום קטן יותר/ShutterStock

במסגרת הסיור, מעביר המורה לתלמידים כתב חידה, וכעת הם נדרשים לפתור אותו ומתקשרים זה עם זה בכלים שאותם הם מכירים: הודעות ושיחות קוליות, שימשכו הרבה אחרי שהשיעור הסתיים.

הצוות המוביל, זה שימצא ראשון את המטמון, יזכה להדפיס אותו באמצעות מדפסת התלת-מימד הכיתתית. זו גם תהיה הזדמנות לכולם להיפגש במבנה בית הספר, אולם דינאמי שאיננו מוצף במאות תלמידים משועממים, אלא הפך לנקודת מפגש מרתקת ורגע השיא של היום עבור רבים.

העולם המחובר

הטכנולוגיה הופכת את העולם למקום קטן יותר, ובעולם הווירטואלי מרחקים גיאוגרפיים נהפכים לפרט חסר חשיבות. לבית הספר בו לומד התלמיד שלנו שיתוף פעולה פורה עם בית ספר בפאריז, וכעת הגיע הזמן לשיעור משותף במסגרתו כל התלמידים לומדים ביחד.

הם מכירים תרבויות חדשות וחברים חדשים, וגדלים בעולם גלובלי. אפילו מכשולי השפה לא יעמדו בדרכם, בזכות אינטליגנציה מלאכותית מתוחכמת שתוכל לתרגם בזמן אמת כל מילה הנאמרת, ולהשמיע אותה למאזין בצד השני בשפתו שלו.

סוף יום הלימודים מתקרב, וכעת מערכת המחשב הבית-ספרית עסוקה ביצירת דיווחים אוטומטיים להורים. האם בבית הספר של העתיד אין יותר מקום לציונים? לא בדיוק.

חבורה של סטודנטים. ShutterStock
תרבויות חדשות וחברים חדשים/ShutterStock

גם בעוד עשור, נהיה חייבים להעריך את ביצועיו האקדמיים של כל תלמיד, לאתר את נקודות החוזק והחולשה שלו, המקצועות בהם הוא מצטיין ומקצועות אחרים שבהם הוא זקוק לליווי צמוד יותר. אולם במקום מבחן חד-פעמי ומוגבל, בוחנת המערכת את כישורי התלמיד לאורך זמן ובמגוון רחב של כישורים.

במקרה שלנו, התוכנה המספקת לתלמיד תרגילי מתמטיקה לפתרון. במקום לקבוע את הציון רק על סמך הצלחה או כישלון בתרגיל עצמו, המחשב מודד את משך הזמן שנדרש לתלמיד בכדי לענות על השאלה, בעוד שמצלמת הטאבלט עוקבת אחר הבעות פניו ומצב רוחו.

האם נדמה היה שהוא מתוסכל, או שהוא מתמודד בקלות עם החומר? האם הוא מתגלה כאדם יצירתי? את כל הפרטים הללו יוכלו ההורים לראות בדוח שנשלח אליהם, וכולל את המלצות המורה להמשך.

בעוד שחלק מהטכנולוגיות אותן הזכרנו קיימות כבר היום, סביר להניח שיהפכו לחלק בלתי נפרד ממערכת החינוך רק בעוד כמה שנים.

עד שזה יקרה, הזמינו את הטריפל המושלם ללימודים של פלאפון הכולל סמארטפון, מחשב נייד ומדפסת

וואלה! NEWS בשיתוף פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully