וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבשו כאן: על חליפה חכמה כבר שמעתם?

6.9.2016 / 7:36

העתיד הרחוק יותר מבטיח לנו חידושים מסעירים, שאחריהם ארון הבגדים שלנו יראה שונה לחלוטין. אחרי הטלפון החכם והשעון החכם, הגיעו תורו של הבד. בא לכם לשנות את צבע החולצה? לחצו כאן

סמארטפון. ShutterStock
בא לכם לשנות את צבע החולצה? לחיצת כפתור אחת ואתם באופנה/ShutterStock

את שנת 2016 אפשר כבר להכתיר כשנה היסטורית בתחום הטכנולוגיה הלבישה. חלומות שראינו עד היום רק בסרטי מדע בדיוני, כמו נעליים שרוכסות את עצמן או חולצה חכמה שמסוגלת לעקוב בזמן אמת אחר דופק הלב או קצב הנשימה, הפכו פתאום למוצרים אמיתיים.

לצד מוצרי מחשוב לביש הצוברים תאוצה, כמו שעונים חכמים ורצועות כושר דיגיטליות, עשרות מיליונים בכל רחבי העולם כבר לובשים מדי יום את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר.

הבשורה הטובה היא שזאת רק ההתחלה. העתיד הרחוק יותר מבטיח לנו חידושים מסעירים, שאחריהם ארון הבגדים שלנו יראה שונה לחלוטין. חלק מהשינויים הצפויים אינם קשורים בפיתוחים טכנולוגיים, אלא דווקא בתמורות כלכליות.

העידן הנוכחי, שבו רוב הטקסטיל שלנו מיוצר במחירי רצפה בארצות העולם השלישי, גובה מחירים חברתיים וסביבתיים בלתי נתפשים. בעתיד נאלץ כנראה להסתפק בהרבה פחות בגדים, אך כפי שמיד תבינו – זו ממש לא תהיה בעיה.

‬ ‬

הכירו את הבד החכם

אחרי הטלפון החכם והשעון החכם, הגיעו תורו של הבד. הבד החכם עשוי למעשה מסיבים המסוגלים לנוע ולהשתנות לפי פקודה, כמו לדוגמא מאפליקציה. בא לכם לשנות את צבע החולצה? לחיצת כפתור אחת, והבד מיד ישתנה לצבע שאותו ביקשתם.

אילוסטרציה. ShutterStock
בגדי העתיד יהיו גם פרקטיים יותר/ShutterStock

רוצים להאריך או לקצר שרוול? להדק את השמלה? הבד החכם יידע לעשות את כל זה בתוך שניות, ועוד בונוס אחד מדליק במיוחד: תיקון עצמי לקרעים וכתמים עקשניים. כל אלו אינם הזיות, אלא פיתוחים שכבר נמצאים בשלב מתקדם למדי בניסויי מעבדה.

בגדי העתיד יהיו גם פרקטיים יותר, ומותאמים לחיים בעולם שבו אנו מוקפים בגאדג'טים. כבר היום ניתן להשיג ז'קטים המצוידים בסוללות, ומסוגלים להטעין מכשירים ניידים שונים כמו סמארטפונים או טאבלטים. ככל שהסוללות הללו יהפכו קומפקטיות יותר, כך ניתן יהיה לשלב אותן בבגדים דקים וקלים יותר.

ומה עם החשמל בסוללה עצמה אזל? במסגרת טרנד האנרגיה המתחדשת, יצוידו החולצות גם במקלטי אנרגיה סולרית, שיאפשרו להטעין את הגאדג'טים בכוח קרני השמש.

בגדים בשיטת עשה זאת בעצמך

מעבר ליתרונות הקשורים בנוחות, הבגדים החכמים יוכלו גם להציל חיים. בגדים המצוידים בחיישנים רפואיים יוכלו לזהות מצבי חירום שונים, ומיד לתקשר זאת למכשיר הסמארטפון ולהזעיק עזרה.

בגדים המסוגלים להתקרר או להתחמם ובכך לשמור על טמפרטורת גוף תקינה כבר נמצאים בשלבי ייצור מתקדמים, ואפילו בגדים המסוגלים לצופף את סיבי הבד וכך לספק הגנה מוגברת נגד פגעי הסביבה ואפילו סיכונים כימיים וביולוגיים.

שעון חכם. ShutterStock
בגדים המסוגלים להתקרר או להתחמם ובכך לשמור על טמפרטורת גוף תקינה כבר נמצאים בשלבי ייצור/ShutterStock

מהפכה נוספת שתתחיל להשפיע על חיינו בעוד כמה שנים קשורה דווקא לאופן שבו הבגדים החדשים יגיעו אלינו. כבר ציינו כי יבוא הבגדים ממדינות כמו סין והודו צפוי להצטמצם בטווח הארוך יותר, אך טכנולוגיות ייצור רובוטיות יאפשרו תפירה מקומית איכותית ללא צורך בגיוס כוח אדם.

בנוסף, ייצור רובוטי יאפשר התאמה אישית חסרת תקדים של כל בגד, החל בממדים מדויקים שיתאימו לכם בדיוק, ועד פרטי עיצוב שונים לבחירתכם החופשים.

בסופו של דבר, ייתכן שכלל לא נצטרך לצאת מהבית כדי להתחדש. מדפסות תלת-ממדיות, המאפשרות "הדפסת" מוצרים שונים בקליק אחד, יאפשרו לנו להדפיס ולהכין בגדים בבית. נצטרך לשלם בעבור המדפסת עצמה והחומרים, אך ייתכן בהחלט שעיצובים – לפחות הבסיסיים מבניהם – יופצו באופן חופשי, ממש כמו תוכנות המחשב החינמיות מהן אנו נהנים היום.

עשינו לכם חשק? כנראה שיעברו עוד כמה שנים טובות עד שהחזון שפרשנו בפניכם יתגשם במלואו. בינתיים, אפשר בהחלט להתרשם ממבחר האביזרים הלבישים שכבר קיימים בשוק, ועשויים בהחלט לתרום לחייכם. אפשר להזמין שעונים חכמים ועוד מגוון אביזרים במחירים משתמשים בפלאפון.

עד שזה יקרה, מוזמנים להתרשם ממגוון השעונים החכמים במחירים משתלמים באתר פלאפון.

וואלה! NEWS בשיתוף פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully