וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים ברשת: פייסבוק ישראל מוחקת לינקים לכתבה נגדה

21.8.2016 / 21:04

באופן אירוני כותרת הכתבה היא: "חשיפה: כך פייסבוק ישראל ואיגוד הבנקים ריגלו אחר מחאת 'באים לבנקאים' עד שמחקו אותה לחלוטין". התחקיר שפורסם בבלוג פופולרי ביום חמישי שותף אלפי פעמים, והוסר מספר לא ברור של פעמים. פייסבוק: "בודקים מדוע הפוסטים המדוברים נעלמו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתבה שצונזרה לכאורה מפייסבוק./מערכת וואלה!, צילום מסך

פייסבוק ידועה כרשת חברתית פופולרית במיוחד עם מדיניות אגרסיבית במיוחד בכל הנוגע לשיתוף והסרה של תכנים. הרשת החברתית גם ידועה כאחת שלא ממש סופרת את המדינות בהן היא פועלת, ולמרות שנציגיה שומרים על קשר עם הרשויות, בישראל לפחות נתקלנו לא פעם בתלונות על אי-הסרה של תכנים מסיתים נגד ישראלים ואפילו השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, התבטא יותר מפעם אחת על חוסר האחריות של פייסבוק בארץ.

בשיחה עם נציגי הארגון באירופה נאמר לוואלה! TECH בתחילת השנה כי מי שמסנן את התכנים בעברית הם דוברי עברית, שמכירים את ישראל, היושבים במטה החברה באירלנד. לגבי ההשפעה של פייסבוק ישראל על התכנים נמסר כי אין שום השפעה וכי נציגות החברה בישראל עובדת על פרויקטים דוגמת Internet.org. אך כעת נראה שפייסבוק ישראל - השלוחה המקומית של ענקית האינטרנט העולמית, שבאופן רשמי לא עוסקת בתכנים - סוגרת חשבון עם כל מי שמעז להפיץ את הלינק לתחקיר נגדה.

ביום חמישי פורסמה באתר "מזבלה" - בלוג הפרסום הפופולרי - כתבת תחקיר שכותרתה: "חשיפה: כך פייסבוק ישראל ואיגוד הבנקים ריגלו אחר מחאת 'באים לבנקאים' עד שמחקו אותה לחלוטין".

"מסמכים פנימיים של מערכות ניטור שמפעיל 'שלום תל אביב', משרד היח"צ וניהול המשברים של זמיר דחב"ש ורינת פרידמן שהגיעו לידי המזבלה, חושפים כיצד אלה עקבו ועדיין עוקבים בשם לקוחותיהם – חברת פייסבוק ישראל ואיגוד הבנקים, אחרי פעילי מחאות; בראשם עו"ד ברק כהן וערן ורד, יוזמי תנועת 'באים לבנקאים'", נכתב בתחקיר.

במהלך סוף השבוע הלינק לכתבה של "מזבלה" שותף אלפי פעמים בפייסבוק אך גולשים רבים הבחינו כי התרומה שלהם להפצת המידע נעלמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בפוסט ארוך בנושא כתב העיתונאי, שי גולדן: "הציבור הישראלי הוכיח בשנים האחרונות כי יכולתו לייצר מחאה ותהודה ציבורית באמצעות רשתות חברתיות היא אולי עיקר כוחו הפוליטי היום. נדמה שהגיע הזמן להשתמש באותו כח כדי למחות כנגד האימא של כל הרשתות החברתיות. אימא שהפכה קצת גדולה ואטומה ורומסת מדי".

ממשרד היח"צ, שלום תל אביב, המייצג את פייסבוק ישראל נמסר לפני פרסום הכתבה כי "אנחנו לא מגיבים לרוב למקרים ספציפיים". כמה שעות לאחר פרסומה התקבלה תגובה מפורטת יותר: "אנו כרגע בודקים מדוע הפוסטים המדוברים נעלמו וחזרו. אנו מתנצלים על כל אי נוחות שנגרמה. כל דיווח נבדק פרטנית על-ידי צוות המומחים הגלובלי האמון על כללי קהילת פייסבוק ופועל  24/7 ואינו נמצא באחריות פייסבוק ישראל".

הגולש (ויקיר המדור), דניס ויטצ'בסקי, מציע הסבר קצת פחות קונספירטיבי לתופעה: "פייסבוק כן סירבה להציג במשך כיממה את הפוסט של Rotem Shtarkman בנושא. כל שאר הפוסטים ש"הועלמו" היו שיתופים שלו, ובהיעדר היכולת להציג את המקור, גם הם לא הוצגו. כאשר הפוסט של שטרקמן חזר לאוויר, גם השיתופים שלו חזרו", הוא כתב בפוסט ארוך. למה פייסבוק לא הציגה את הפוסט של העיתונאי רותם שטרקמן במשך כיממה? על זה כנראה שאפילו לדניס אין תשובה.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully